ابوالفضل نوفرستی مدیرحج و زیارت خراسان جنوبی، در نشست خبری به مناسبت هفته حج،اظهار داشت: همزمان با دهه کرامت که مقارن با هفته حج است، حجاج بیت الله الحرام به سرزمین وحی اعزام می شوند.

وی تصریح کرد:امسال هزار و 89 زائر به اتفاق عوامل کاروان‌ها از استان خراسان جنوبی به حج تمتع اعزام شده اند که در مقایسه با سال گذشته، رشد 25 درصدی زائران را شاهد هستیم.

نوفرستی ادامه داد: این زائران در قالب 4 کاروان 105 نفره، 3 کاروان 135 نفره و یک کاروان 160 نفره به سرزمین وحی اعزام می‌شوند همچنین اعزام کاروان‌های حجاج خراسان جنوبی از 17 شهریورماه از طریق فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد انجام می‌شود و تمامی زائران استان با 3 پرواز تا تاریخ 20 شهریورماه به سرزمین وحی مشرف خواهند شد.

مدیرحج و زیارت خراسان جنوبی، اضافه کرد:50 درصد زائرین استان امسال مدینه قبل و 50 درصد مدینه بعد هستند که طول سفر این زائران بین 29 تا 32 روز پیش بینی شده می شود.

وی با اشاره به ابعاد ویژه حج 94، افزود: روان‌سازی فرآیند ثبت نام زائرین به صورتی شکل گرفته است که به شیوه مجازی امکان ثبت نام داشته اند و 62 درصد پرواز‌ها امسال بصورت مستقیم به مدینه اعزام می شوند.

نوفرستی ادامه داد: تنوع برنامه غذایی زائران امسال نسبت به سال گذشته بیشتر و بخش اعظم اقلام زائرین از ایران تأمین می‌شود و 2 سال است که خراسان جنوبی زرشک و زعفران حجاج بیت الله الحرام را تامین می‌کند همچنین برای نخستین بار، مدیریت دو مجموعه بزرگ زائرین در مکه به خراسان جنوبی واگذار شده است.

مدیرحج و زیارت خراسان جنوبی بیان کرد: استان خراسان جنوبی از نظر زائرخیزی مقام سوم کشور را به خود اختصاص داده است که این حاکی از روح ایمان و اعتقاد به معصومین و ولایت مداری مردم استان است.

وی ادامه داد: در حوزه عتبات عالیات نیز در 6 ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته رشد 43 درصدی تعداد زائرین را داشته‌ایم و از ابتدای امسال تاکنون 7 هزار و 313 نفر به عتبات عالیات از استان اعزام شده‌اند.

مدیرحج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه باید در حوزه عتبات و عالیات کار فرهنگی صورت پذیرد، افزود: جوانانی که می خواهند زندگی مشترک خود را درا ماکن مقدس آغاز نمایند، می‌توانند در سایه نجف، کربلا و سایر مضاجع نورانی ائمه هدی اقدام به این امر زیبا نمایند که به عناون نمونه در ماه مبارک رمضان 10 نوعروس و نو داماد زندگی مشترک خود را در کربلا آغاز کرده‌اند.

نوفرستی تصریح کرد: در همین راستا سازمان حج و زیارت آمادگی دارد به زوجینی که چنین تصمیمی دارند وام 4 درصدی اعطا نماید که در این بین خبرنگارانی که قصد ازدواج دارند در اولویت این طرح خواهند بود.

انتهای پیام/ 120/ 11ب/ 1

منبع : خاورستان