۱۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۲ ثبت شده است

شاگرد و استاد

v\:* {behavior:url(#default#VML);} o\:* {behavior:url(#default#VML);} w\:* {behavior:url(#default#VML);} .shape {behavior:url(#default#VML);}

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; mso-bidi-font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman","serif"; mso-bidi-font-family:"B Lotus"; mso-bidi-language:FA;}

شبی از شبها، شاگردی در حال عبادت و تضرع وگریه و زاری بود.
در همین حال مدتی گذشت، تا آنکه استاد خود را، بالای سرش دید، که با تعجب و حیرت؛ او را، نظاره می کند !
استاد پرسید : برای چه این همه ابراز ناراحتی و گریه و زاری می کنی؟
شاگرد گفت : برای طلب بخشش و گذشت خداوند از گناهانم، و برخورداری از لطف خداوند!
استاد گفت : سوالی می پرسم ، پاسخ ده؟
شاگرد گفت : با کمال میل؛ استاد.
استاد گفت : اگر مرغی را، پرورش دهی ، هدف تو از پرورشِ آن چیست؟
شاگرد گفت: خوب معلوم است استاد؛ برای آنکه از گوشت و تخم مرغ آن بهره مند شوم .
استاد گفت: اگر آن مرغ، برایت گریه و زاری کند، آیا از تصمیم خود، منصرف خواهی شد؟

شاگردگفت: خوب راستش نه...!نمی توانم هدف دیگری از پرورش آن مرغ، برای خود، تصور کنم!
استاد گفت: حال اگر این مرغ ، برایت تخم طلا دهد چه؟ آیا باز هم او را، خواهی کشت، تا از آن بهره مند گردی؟!
شاگرد گفت : نه هرگز استاد، مطمئنا آن تخمها، برایم مهمتر و با ارزش تر ، خواهند بود!
استاد گفت :
پس تو نیز؛ برای خداوند، چنین باش!
همیشه تلاش کن، تا با ارزش تر از جسم ، گوشت ، پوست و استخوانت؛ گردی.
تلاش کن تا آنقدر برای انسانها، هستی و کائنات خداوند، مفید و با ارزش شوی
تا مقام و لیاقتِ توجه، لطف و رحمتِ او را، بدست آوری .
خداوند از تو گریه و زاری نمی خواهد!
او، از تو حرکت، رشد، تعالی، و با ارزش شدن را می خواهد ومی پذیرد
« نه ابرازِ ناراحتی و گریه و زاری را.....!!!»

  • ۰
  • نظرات [ ۰ ]
    • مهدی نوفرستی
    • شنبه ۳۱ فروردين ۹۲

    شهید مرتضی مطهری در کتاب حق و باطل نوشته:

    شهید مرتضی مطهری در کتاب حق و باطل نوشته:

     از کودکی همیشه این سوال برایممطرح بود کهچرا قطار تا وقتی ایستاده است کسیبه او سنگ نمی‌زنداما وقتی قطار به راه افتادسنگباران می‌شود...

    این معما برایم بود تا وقتی که بزرگ شدم و وارد اجتماع شدم دیدم این‏ قانون کلی زندگی ما ایرانیان است که هر کسی و هر چیزی تا وقتی که ساکن‏ است مورد احترام است، تا ساکت است مورد تعظیم و تبجیل است اما همین که به راه افتاد و یک قدم برداشت نه تنها کسی کمکش نمی‏کند، بلکه‏ سنگ است که بطرف او پرتاب می‏شود، و این نشانه یک جامعه مرده است، ولی یک جامعه زنده فقط برای کسانی احترام قائل است که متکلم هستند نه‏ ساکت، متحرکند نه ساکن، باخبرترند نه بی‏خبرتر


  • ۰
  • نظرات [ ۰ ]
    • مهدی نوفرستی
    • شنبه ۳۱ فروردين ۹۲

    آغاز پیش ثبت نام نامزدهای شوراهای روستایی

    وی گفت: کاندیداهای شوراهای شهر نیز باید براساس برنامه زمان بندی شده اعلام شده اقدام نمایند و مدارک خود را در این روز به فرمانداری ها تحویل دهند.
    بهرامی گفت: هیات های اجرایی استان تا 25 فروردین تشکیل خواهند شد و یکی از وظایف این هیات ها اقدام برای استعلام های لازم، گزینش و در نهایت تایید صلاحیت داوطلبان است.
    وی افزود: در فرمانداری هر شهرستان یک هیات نظارت پنج نفری و در هر بخشداری نیز یک هیات نظارت سه نفری تشکیل می شود که داوطلبان می توانند مسایل و مراتب مورد اعتراض شان را به آن ها ارجاع دهند.
    مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه در خصوص مدرک تحصیلی لازم برای کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: برای روستاهای تا سقف 200 خانوار، داشتن سواد خواندن و نوشتن الزامی است اما نامزدهای شوراهای روستایی بین 201 خانوار به بالا باید دارای مدرک تحصیلی دیپلم باشند.
    وی، مدرک تحصیلی لازم برای داوطلبان شورای شهرهای تا سقف 20 هزار نفر جمعیت را فوق دیپلم اعلام کرد و گفت: این شرط در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت، داشتن مدرک لیسانس (در هر رشته تحصیلی) می باشد.
    بهرامی گفت: برای روستاهای تا سقف یک هزار و 500 نفر جمعیت اعضای شورا، سه نفر می باشند ضمن اینکه دو نفر نیز به صورت علی البدل انتخاب می شوند.
    وی ادامه داد: در روستاهای بالای یک هزار و 500 نفر جمعیت نیز تعداد ثابت اعضای شورای شهر پنج نفر و تعداد اعضای علی البدل هم سه نفر می باشند.
    وی تعداد اعضای شورا در شهرهای تا سقف 20 هزار نفر جمعیت را پنج نفر عضو اصلی و دو نفر عضو علی البدل اعلام کرد و برای شهرهای بین 20 تا 50 هزار نفر جمعیت نیز، تعداد اعضای اصلی شورا را هفت نفر و اعضای علی البدل را سه نفر عنوان کرد.
    بهرامی گفت: هم اینک شش شهر استان کرمانشاه دارای این شرایط (شورای هفت نفره) می باشند که عبارتند از: پاوه، روانسر، سرپل ذهاب، صحنه، سنقر و گیلانغرب.
    وی همچنین تعداد اعضای اصلی شورا در شهرهای بین 50 تا 100 هزار نفر جمعیت را 9 نفر و تعداد اعضای علی البدل را نیز چهار نفر اعلام کرد و گفت: چهار شهر جوانرود، اسلام آباد غرب، کنگاور و هرسین در استان کرمانشاه دارای چنین شرایطی می باشند.
    مدیرکل سیاسی و انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به جمعیت حدود یک میلیون نفری شهر کرمانشاه، گفت: براساس قانون در شهرهای با جمعیت بین 500 هزار تا یک میلیون نفر، می باید 15 نفر عضو اصلی شورا و هفت عضو علی البدل انتخاب شوند که شهر کرمانشاه دارای چنین شرایطی است.
    وی در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف انتخاباتی مانند تبلیغات پیش از موعد شامل دیوارنویسی، توزیع کارت های چاپی، نصب پوستر و.. . مراتب را به فرمانداری ها گزارش دهند تا با خاطیان برخورد
  • ۰
  • نظرات [ ۰ ]
    • مهدی نوفرستی
    • پنجشنبه ۲۹ فروردين ۹۲

    حکایت وقت رسیدن مرگ...!

    حکایت وقت رسیدن مرگ...!

    

    یارو نشسته بود داشت تلویزیون میدید که یهو مرگ اومد پیشش ...
    مرگ گفت : الان نوبت توئه که ببرمت ...


    مرده یه کم آشفته شد و گفت : داداش اگه راه داره بیخیال ما بشو بذار واسه بعدا ...

     

    مرگ : نه اصلا راه نداره. همه چی طبق برنامست. طبق لیست من الان نوبت توئه ... مرده گفت :

    حداقل بذار یه شربت بیارم خستگیت در بره بعد جونمو بگیر ... مرگ قبول کرد و مرده رفت شربت بیاره...

     

    توی شربت 2 تا قرص خواب خیلی قوی ریخت ... مرگ وقتی شربته رو خورد به خواب عمیقی فرو رفت...

    مرده وقتی مرگ خواب بود لیستو برداشت اسمشو پاک کرد نوشت آخر لیست ... و منتظر شد تا مرگ بیدار شه ...

     

    مرگ وقتی بیدار شد گفت : دمت گرم داداش حسابی حال دادی خستگیم در رفت ...

    بخاطر این محبتت منم بیخیال تو میشم و میرم از آخر شروع به جون گرفتن میکنم ...

  • ۰
  • نظرات [ ۰ ]
    • مهدی نوفرستی
    • پنجشنبه ۲۹ فروردين ۹۲

    السلام علیک یا فاطمه الزهرا (س)

    السلام علیک یا فاطمه الزهرا (س)
    بمناسبت شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) مراسم سوگواری در روستای نوفرست برگزار شد.
    به گزارش خبرنگار صدای نوفرست، این مراسم در مسجد جامع نوفرست با حضور مردم دوستدار اهل بیت (ع) و مداحان و سخنرانان برگزار شد.
  • ۰
  • نظرات [ ۰ ]
    • مهدی نوفرستی
    • يكشنبه ۲۵ فروردين ۹۲

    شکوفه های بهاری در نوفرست


  • ۰
  • نظرات [ ۰ ]
    • مهدی نوفرستی
    • دوشنبه ۱۹ فروردين ۹۲

    نتایج مسابقات پینگ پنگ روز گذشته نوفرست

    به گزارش خبرنگار صدای نوفرست نتایج مسابقات پینگ پنگ روز گذشته نوفرست به شرح ذیل میباشد                   

    نفر اول جناب  اقای مرتضی بشیری زاده

    نفر دوم جناب   اقای مهدی نوفرستی

    نفر سوم جناب   اقای محمدنوفرستی

  • ۰
  • نظرات [ ۰ ]
    • مهدی نوفرستی
    • سه شنبه ۱۳ فروردين ۹۲

    روز طبیعت، فرصتی برای یادآوری قیامت


    معناى تسخیر آنچه در آسمان‌ها و زمین است براى انسان، این است که اجزاء عالم مشهود همه بر طبق یک نظام جریان دارد، و نظامى واحد بر همه آن‌ها حاکم است و بعضى را به بعضى دیگر مرتبط، و همه را با انسان مربوط و متصل مى‏سازد، و در نتیجه انسان در زندگى خود از موجودات علوى و سفلى منتفع مى‏شود، و روز به روز دامنه انتفاع و بهره‏گیرى جوامع بشرى از موجودات زمینى و آسمانى گسترش مى‏یابد، و آنها را از جهات گوناگون واسطه رسیدن به اغراض خود یعنى مزایاى حیاتى خود قرار مى‏دهد، پس به همین جهت تمامى این موجودات مسخر انسانند.

    ذوات همه موجودات از ناحیه خدا آغاز شده، چون او آن‌ها را ایجاد کرده، در حالى که قبل از ایجاد الگویش را از جایى نگرفته و همچنین آثار و خواص آن‌ها نیز مخلوقات اویند که یکى از آثار و خواص آن‌ها همین ارتباط آن‌ها به یکدیگر است که نظام جارى در آن‌ها به وجود آورده، نظامى که با زندگى انسان‌ها مرتبط است، هم‌چنان که در جاى دیگر فرموده:

    «اللَّهُ یَبْدَۆُا الْخَلْقَ ثُمَّ یُعِیدُهُ»؛ «خدا است که خلق را بدون الگو ایجاد کرده و دوباره اعاده‏اش مى‏کند» (روم/ 11) و نیز فرموده: «إِنَّهُ هُوَ یُبْدِئُ وَ یُعِیدُ»؛ «او به حقیقت نخست خلق را بیافریند و (پس از مرگ) دوباره به عرصه قیامت بازگرداند». (بروج/13)

    می‌توان از مشاهده مراحل مختلف حیات در مورد انسان‌ها و جهان گیاهان به دست آورد که خداوند حق است و چون او حق است نظامى را که آفریده نیز حق است، بنا بر این نمى‏تواند بیهوده و بى‌هدف باشد. و چون این جهان بى هدف نیست و از سوى دیگر هدف اصلى را در خود آن نمى‏یابیم یقین پیدا مى‏کنیم که معاد و رستاخیزى در کار است

    آن قدر به انسان شخصیت و ارزش و عظمت داد که تمام موجودات عالم هستى را مسخر و در مسیر منافع او قرار داد، آفتاب و ماه، باد و باران، کوه‏ها و دره‏ها، جنگلها و صحراها، درختان و حیوانات، معادن و منابع زیر زمینى، و خلاصه همه این موجودات را به خدمت آدمی دعوت کرد، و همه را سرگشته و فرمانبردارش ساخت، تا از مواهب او بهره گیرید و به غفلت نخورید.

    با توجه به اینکه همه مواهب از ناحیه او است و خالق و مدبر و پروردگار همه ذات پاک او مى‏باشد پس چرا انسان به سراغ غیر او رود؟ و سر بر آستان مخلوقات ضعیف بگذارد؟ و از معرفت منعم حقیقى غافل بماند؟

    لذا در پایان آیه مى‏افزاید: در این نشانه‏هاى مهمى است براى کسانى که تفکر و اندیشه مى‏کنند.

    پیام‌هایی که از آیه به دست می‌آید عبارتند از:

    ـ تمام هستى در راستاى بهره‏گیرى انسان است.

    ـ با حاکم شدن بر هستى، مغرور نشویم که هر چه هست از اوست.

    ـ هماهنگى اجزاى هستى در جهت واحد، نشانه‏ى یکتایى آفریدگار است.

    ـ فکر کردن در نعمت‏هاى الهى نوعى تشکّر از اوست.

    ـ خداوند انسان را به تفکّر دعوت و تشویق کرده است.

    طبیعت

    ـدر تسخیر هستى براى انسان، نشانه‏هاى زیادى براى اهل فکر وجود دارد. (شاید رابطه تفکّر و تسخیر این باشد که در انسان قدرتى نهفته که مى‏تواند تمام مظاهر طبیعت را به نفع خود تصرّف کند و این قدرت با اندیشه به کار مى‏افتد.)

    ـ هم احساس را شکوفا کنید و هم اندیشه را رشد دهید.

    قرآن کریم با اشاره به اینکه فصل بهار نمونه بارز روز رستاخیز است، می‌فرماید: « یا أَیُّهَا النَّاسُ إِنْ کُنْتُمْ فِی رَیْبٍ مِنَ الْبَعْثِ فَإِنَّا خَلَقْناکُمْ مِنْ تُرابٍ ثُمَّ مِنْ نُطْفَةٍ ثُمَّ مِنْ عَلَقَةٍ ثُمَّ مِنْ مُضْغَةٍ مُخَلَّقَةٍ وَ غَیْرِ مُخَلَّقَةٍ لِنُبَیِّنَ لَکُمْ وَ نُقِرُّ فِی الْأَرْحامِ ما نَشاءُ إِلى‏ أَجَلٍ مُسَمًّى ثُمَّ نُخْرِجُکُمْ طِفْلاً ثُمَّ لِتَبْلُغُوا أَشُدَّکُمْ وَ مِنْکُمْ مَنْ یُتَوَفَّى وَ مِنْکُمْ مَنْ یُرَدُّ إِلى‏ أَرْذَلِ الْعُمُرِ لِکَیْلا یَعْلَمَ مِنْ بَعْدِ عِلْمٍ شَیْئاً وَ تَرَى الْأَرْضَ هامِدَةً فَإِذا أَنْزَلْنا عَلَیْهَا الْماءَ اهْتَزَّتْ وَ رَبَتْ وَ أَنْبَتَتْ مِنْ کُلِّ زَوْجٍ بَهِیج‏»؛ «اى مردم، اگر در باره برانگیخته شدن در شکّید، پس [بدانید] که ما شما را از خاک آفریده‏ایم، سپس از نطفه، سپس از علقه، آن گاه از مضغه، داراى خلقت کامل و [احیاناً] خلقت ناقص، تا [قدرت خود را] بر شما روشن گردانیم. و آنچه را اراده مى‏کنیم تا مدتى معین در رحمها قرار مى‏دهیم، آن گاه شما را [به صورت‏] کودک برون مى‏آوریم، سپس [حیات شما را ادامه مى‏دهیم‏] تا به حد رشدتان برسید، و برخى از شما [زودرس‏] مى‏میرد، و برخى از شما به غایت پیرى مى‏رسد به گونه‏اى که پس از دانستن [بسى چیزها] چیزى نمى‏داند. و زمین را خشکیده مى‏بینى و [لى‏] چون آب بر آن فرود آوریم به جنبش درمى‏آید و نمو مى‏کند و از هر نوع [رستنیهاى‏] نیکو مى‏رویاند». (حج/5)

    آن قدر به انسان شخصیت و ارزش و عظمت داد که تمام موجودات عالم هستى را مسخر و در مسیر منافع او قرار داد، آفتاب و ماه، باد و باران، کوه‏ها و دره‏ها، جنگلها و صحراها، درختان و حیوانات، معادن و منابع زیر زمینى، و خلاصه همه این موجودات را به خدمت آدمی دعوت کرد، و همه را سرگشته و فرمانبردارش ساخت، تا از مواهب او بهره گیرید و به غفلت نخورید

    به طور کلی می‌توان چنین بیان داشت که:

    ـ می‌توان از مشاهده مراحل مختلف حیات در مورد انسان‌ها و جهان گیاهان به دست آورد که خداوند حق است و چون او حق است نظامى را که آفریده نیز حق است، بنابراین نمى‏تواند بیهوده و بى‌هدف باشد. و چون این جهان بى هدف نیست و از سوى دیگر هدف اصلى را در خود آن نمى‏یابیم یقین پیدا مى‏کنیم که معاد و رستاخیزى در کار است.

    ـ این نظام حاکم بر جهان حیات به ما مى‏گوید همان کسى که لباس حیات بر تن خاک مى‏پوشاند، و نطفه بى‌ارزش را به انسان کاملى مبدل مى‏سازد، و زمین‌هاى مرده را جان مى‏دهد او مردگان را حیات نوین مى‏بخشد بی‌شک در روز رستاخیز نیز می‌تواند به انسان جانی دوباره بخشد.

    ـخدا بر هر چیز توانا است و چیزى در برابر قدرت او غیر ممکن نیست.آیا کسى که مى‏تواند خاک بى‌جان را تبدیل به نطفه کند و نطفه بى‌ارزش را در مراحل حیات پیش ببرد، و هر روز لباس تازه‏اى از زندگى بر او بپوشاند، و زمین‌هاى خشکیده و افسرده بى‌روح را چنان سر سبز و خرم سازد که قهقهه حیات از سر تا سر آن برخیزد، آیا چنین کسى قادر نیست که انسان را بعد از مرگ به زندگى جدید باز گرداند؟

    آن‌ها که در امکان زندگى بعد از مرگ تردید دارند صحنه مشابه آن در زندگى انسان‌ها و گیاهان دائما در برابر چشمان آنان است و همه سال و همه روز تکرار مى‏شود و اگر در قدرت خدا شک دارند این چیزى است که نمونه‏هاى بارز آن را با چشم خود مى‏بینند. فقط کافی است اندکی توجه کرده و با دقت بیشتری مشاهده گردند. تعطیلات نوروز و روز آخر عید که روز طبیعت نامیده شده است بهترین فرصت برای این نوع نگرش می‌باشد.

     زینب مجلسی راد        

    بخش قرآن تبیان        


    منابع:

    مقاله فرصت‌های طلایی نوروز، محمدمهدی فجری، ص 47 و 48.

    تفسیر نمونه، ج‏21، ص: 245؛ ج ‏14، ص 21

    ترجمه تفسیر المیزان، ج 18، ص 245.

    تفسیر نور، ج ‏10، ص 521.

  • ۰
  • نظرات [ ۰ ]
    • مهدی نوفرستی
    • دوشنبه ۱۲ فروردين ۹۲

    اعتراض سازمان بنادر هرمزگان به نتیجه گزارش کارشناسان دادگستری در مورد فاجعه دریایی منجر به مرگ ۱۵گرد

    فاجعه ناگوار

    بهمن ماه سال گذشته در چنین روزی ۲۰شهروند مشهدی که همگی بازنشسته بودند به همراه خانواده های شان یک فروند اتوبوس دریایی را کرایه کردند تا با آن از جاذبه های گردشگری جزایر قشم و هرمز بازدید کنند. اتوبوس دریایی با ۲۲سرنشین از جمله ناخدا و کمک او ساعت ۸:۳۰صبح روز یکم بهمن ماه پارسال از اسکله شهید حقانی بندرعباس به سمت جزیره هرمز به راه افتاد. مسافران اتوبوس پس از گشت و گذار در جزیره هرمز ساعت ۴:۳۰ بعدازظهر همان روز دوباره سوار اتوبوس دریایی مذکور شدند تا به بندرعباس بازگردند اما در بین راه شناور مذکور به دلیل تمام شدن بنزین آن از حرکت بازایستاد و اتوبوس و مسافران آن در میان امواج متلاطم دریا رها شدند.

    بالاخره امداد رسید اما...

    تا این که پس از ۲ساعت، در تاریکی هوا و پس از تماس های مکرر با اسکله شناور امدادی از راه رسید که هنگام امدادرسانی این شناور، اتوبوس دریایی غرق شد و ۱۶تن از مسافران آن که ۱۵نفر گردشگر مشهدی بودند غرق شدند و فقط ۴نفر نجات یافتند.

    شکایت بازماندگان

    پس از این فاجعه بازماندگان آن شکایتی را به مقامات قضایی هرمزگان تقدیم کردند. حدود ۶ماه پیش از سوی شعبه ۱۱ بازپرسی بندرعباس به ریاست قاضی امانی هیئتی ۳نفره به مشهد سفر کرد تا با تحقیق از بازماندگان حادثه نظر کارشناسی خود را به دستگاه قضایی اعلام کند.

    در جلسه هیئت که خبرنگار خراسان هم حضور داشت، اجاقی، کارشناس دادگستری بندرعباس به تفصیل از بازماندگان حادثه شامل خانم تاج اعظم بهادری، محمد نظم آرا، مهدینوفرستیو حسن مرادیان پرس و جو و درخواست کرد تا چگونگی وقوع این فاجعه را شرح دهند.

    افراد یاد شده نیز به سوالات مختلف هیئت کارشناسی پاسخ دادند و همه چیز فیلمبرداری شد.

    اکنون ۵ماه از زمان اعزام هیئت کارشناسی به مشهد و یک سال از وقوع حادثه می گذرد.

    بازماندگان ناراضی اند

    خانم تاج اعظم بهادری که همسرش را در این حادثه از دست داده و خودش هم پس از پرتاب خویش به دریا نجات یافته است از روند کند رسیدگی به پرونده گلایه دارد و می گوید قصد داریم تا همگی به دادگستری بندرعباس برویم و نسبت به بی تفاوتی مسئولان و روند کند رسیدگی مسئولان مربوطه اعتراض کنیم.

    محمدنوفرستیجوان ۱۷ساله ای که پدرومادرش را در این فاجعه از دست داده و او نیز پس از پرت کردن خود به دریا نجات یافته است به خراسان می گوید: یک سال است که مدام کابوس می بینم، با خود گفتم شاید با مجازات عاملان و مقصران حادثه اندکی از لحاظ روحی و روانی بهبود یابم اما هنوز با همه دوندگی ها هیچ نتیجه ای عایدمان نشده است.

    خدا می داند که بر ما 2 نفر چه گذشته است

    وی افزود: من و خواهر ۷ساله ام با پدربزرگ مان زندگی می کنیم و خدا می داند که بر ما ۲نفر چه می گذرد! خانواده های سایر بازماندگان و بعضی از نجات یافتگان حادثه نظیر محمد نظم آرا و مرادیان و خانواده های پیرعطا، صالحی زاده، کمیلی و طباطبایی نیز در گفت وگو با خراسان خواستار تسریع در رسیدگی به این پرونده و مجازات مقصران آن شدند.

    این خانواده ها حتی ۲تن از وکلای مجرب را به منظور پیگیری استخدام کرده اند که با تمام این پیگیری ها هنوز پرونده به نتیجه مشخصی نرسیده است.

    من گزارشم را ارائه کرده ام

    در همین حال اجاقی رئیس هیئت ۳نفره دادگستری هرمزگان در گفت وگو با خبرنگار ما پیرامون وضعیت پرونده می گوید: من در سفری که به مشهد داشتم و شما شاهد بودید تحقیقاتم را به پایان بردم که نتیجه آن ۳۷۴صفحه گزارش شد که مستندات آن را نیز ارائه کردم. وی افزود: من در آن گزارش به میزان ۷۰درصد سازمان بنادر هرمزگان را مقصر اعلام کردم و ۳۰درصد نیز ناخدا را، اما پس از ارائه گزارشم به شعبه بازپرسی دادگستری بندرعباس سازمان بنادر به این رای اعتراض کرد که نتیجه این اعتراض منجر به این شد که هیئت ۵نفره دیگری مجددا در مورد ماجرا تحقیق کرده و گزارش خود را اعلام نموده و مقصران و درصد آن را مشخص کند.

    او افزود: ۳۷۴صفحه گزارش خود را به آن هیئت تقدیم کردم و آن ها ۲۵روز است که کار خود را آغاز کرده اند.

    تا 2 ماه دیگر رای صادر می شود

    وی در مورد روند رسیدگی به پرونده پس از ارائه مستندات اولیه به هیئت ۵نفره هم گفت: پرونده اکنون در شعبه بازپرسی است و پس از اعلام نتیجه گزارش هیئت ۵نفره به دادگاه ارسال می شود و انتظار می رود تا ۲ماه دیگر رای این پرونده صادر شود.

    خراسان رضوی - مورخ یکشنبه1391/11/01شماره انتشار 18321
    نویسنده: حمیدرضا ناسخ info@khorasannews.com

  • ۰
  • نظرات [ ۰ ]
    • مهدی نوفرستی
    • سه شنبه ۶ فروردين ۹۲

    نیم نگاهی به دیدنی های بیرجند در نوروز 92























  • ۰
  • نظرات [ ۰ ]
    • مهدی نوفرستی
    • سه شنبه ۶ فروردين ۹۲
    وبلاگ صدای نوفرست با انتشار اخبار نوفرستی های اقصی نقاط کشور هدف اطـــلاع رسانی را در حـــوزه های فرهـــنگی، ورزشی و ... دارد.
    مطالب این وبـــــــلاگ با همکاری اهالی محترم روستای نوفرست منتشر می شود.
    موضوعات
    آرشیو مطالب