حجت الاسلام گرایلی؛ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهارکرد: به مناسبت فرارسیدن سال نو، همزمان با لحظه تحویل سال در حدود 50 امامزاده و بقعه متبرکه سطح استان، برنامه تحویل سال برگزار می شود.

وی افزود: در شهرستان بیرجند مراسم سال تحویل در امامزادگان باقریه برگزار می شود که حجت الاسلام والمسلمین ایزدخواه استاد حوزه علمیه مشهد سخنران این مراسم خواهد بود.

 

مدیر کل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین قرائت دعای تحویل سال و پخش سخنرانی مقام معظم رهبری(مدظله) از مشهد مقدس به صورت زنده از دیگر برنامه های تحویل سال در امامزادگان باقریه است.

حجت الاسلام گرایلی گفت: هدف از برگزاری مراسم تحویل سال در امامزادگان و بقاع متبرکه این است که ابتدای سال خود را به معنویات گره بزنند و با تمسک به امامزادگان سال پر خیر و برکتی را داشته باشیم.

وی افزود: امامزاده موسی الکاظم طبس، زیدابن موسی قاین، کارشک و خشکان خضری، مصعبی و کریمو سرایان، مسجد حضرت ابالفضل و مزار سید علی و سیدالحسین نهبندان،  امامزاده مجد، هوگن و سید علی بشرویه، مزار نصرآباد، شاه سلیمان علی و مجتمع بلنجیر خوسف، مزار کاهی سربیشه و ... از جمله مکان های محوری برگزاری سال تحویل در سطح استان هستند.

وی یادآور شد: در نوروز سال گذشته بیش از 60 هزار نفر در امامزادگان و بقاع متبرکه استان حضور یافتند.

منبع : خاورستان