۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۱ ثبت شده است

بازدید ۷۵ هزار نفری از نمایشگاه حج خراسان جنوبی

بازدید ۷۵ هزار نفری از نمایشگاه حج خراسان جنوبی

حدود ۷۵ هزار نفر از نمایشگاه حج استان در سال گذشته بازدید کرده اند.مدیر حج و زیارت استان در گفت و گو با فارس با اشاره به این که هر سال سازمان حج و زیارت در استان ها برنامه های خوبی را اجرا می کند، اظهار کرد: در سال های گذشته جلوه هایی از حرمین شریفین را در بیرجند و برخی از شهرستان های استان به نمایش گذاشته ایم.«نوفرستی» استقبال مردم را از نمایشگاه های حج بسیار زیاد دانست و گفت: با توجه به این که سال گذشته فقط در شهرستان فردوس و بیرجند نمایشگاه حج برپا بود بیش از ۷۵هزار نفر از این نمایشگاه ها در استان دیدن کرده اند.وی تصریح کرد: فرم های نظرسنجی که توسط مردم تکمیل شده، نشان از استقبال مردم از سفرهای زیارتی و معنوی دارد.وی خراسان جنوبی را جزو استان های پیشرو در مباحث معنوی و زیارتی دانست و افزود: با توجه به جمعیت بیش از ۷۰۰ هزار نفری استان بسیاری از افراد از سفرهای زیارتی و معنوی استفاده می کنند.وی از اعزام ۱۶ هزار نفر از خراسان جنوبی به عتبات عالیات در سال گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای امسال بیش از ۷هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شده اند.مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی به افراد اعزام شده به عمره مفرده اشاره کرد و افزود: در این مدت حدود ۹ هزار نفر از خراسان جنوبی به عمره اعزام شده اند.وی با اشاره به این که از هفته های آینده سفر حج تمتع زائران آغاز می شود، تصریح کرد: امید است سفر زائران امسال باشکوه و به سلامتی برگزار شود.وی گفت: در مجموع خراسان جنوبی از نظر تعداد زائر جزو استان های متوسط به بالای کشور است که جای بسی خوشحالی دارد.

وی عملکرد ستاد عتبات عالیات استان را عالی خواند و گفت: سال گذشته حدود ۱۰۰ میلیون تومان از طرف مردم به ستاد عتبات عالیات استان کمک شد که امید است امسال این رقم افزایش داشته باشد.

  • ۰
  • نظرات [ ۰ ]
    • مهدی نوفرستی
    • پنجشنبه ۳۰ شهریور ۹۱

    مراسم بزرگداشت شهریار و روز ملی شعر و ادب در تالار وحدت برگزار شد

    احتمالا کنگره بین المللی شهریار در آذرماه برپا می شود.شیرین احدنژاد فرد دبیر اجرایی کنگره بین المللی شهریار در گفت وگو با فارس پیرامون این کنگره اظهار داشت: پیش از این قرار بود طی روزهای ۲۷ و ۲۸ شهریورماه با همکاری بنیاد بین المللی استاد شهریار این کنگره برگزار شود، اما به دلیل استقبال فراوانی که از سوی علاقه مندان، نیک اندیشان و ادب دوستان صورت گرفت برپایی این کنگره به تعویق افتاد.در کنگره بین المللی شهریار ۸۰ میهمان خارجی که اغلب پروفسور تمام هستند شرکت می کنند، از این رو در روند علمی این کنگره حضور این اساتید برجسته بی تأثیر نخواهد بود.وی گفت: بیش از ۴۰۰ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

  • ۰
  • نظرات [ ۰ ]
    • مهدی نوفرستی
    • دوشنبه ۲۷ شهریور ۹۱

    نمایشگاه حج و زیارت در خراسان جنوبی بر پا می شود

    مدیر‌کل حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: بخش دانشجویی و اساتید دانشگاه، دانش‌آموزان، شرکت مرکزی کارگزاران استان، دفتر امور اجتماعی استانداری و آموزش و پِژوهش با محوریت دانشگاه علمی کاربردی و سازمان حج و زیارت از دیگر غرفه‌های نمایشگاه است.

    نوفرستی از برپایی غرفه هیئت پزشکی حج با همکاری هلال احمر در نمایشگاه حج امسال خبر داد و افزود: در این غرفه با همکاری هلال ‌احمر وضعیت پرستاری و همچنین کمک‌رسانی به زائران در معرض دید مردم گذاشته می‌شود.

    وی به برپایی غرفه‌ای به نام مدیران ثابت حج و زیارت خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته بسیاری از افراد به عراق و عمره مفرده اعزام شده‌اند که در مورد نحوه خدمت‌رسانی در آشپزخانه و دیگر موارد خدماتی، مطالبی ارائه می‌دهند.

    مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی مباحث فرهنگی را مهم و ضروری دانست و افزود: اهم مباحث فرهنگی که در حوزه حج و زیارت بیان می‌شود به صورت فیلم‌، جزوه و کتاب در نمایشگاه امسال در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته خواهد شد.

    نوفرستی از برپایی غرفه تصحیح قرائت نماز در نمایشگاه حج خراسان جنوبی برای نخستین بار خبر داد و افزود: در این غرفه در مورد تصحیح قرائت نماز و پاسخ به شبهات فرهنگی اقداماتی انجام می‌شود.

    وی ادامه داد: این غرفه با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی در نمایشگاه راه‌اندازی شده است و روحانیان در راستای پاسخ به شبهات فرهنگی و قرائت نماز ارائه خدمت می‌کنند.

    مدیر‌کل حج و زیارت خراسان جنوبی از برپایی غرفه قرآن و تفسیر در نمایشگاه حج امسال خبر داد و گفت: در این غرفه قرآن‌های خطی و قدیمی به نمایش گذاشته می‌شوند.

    نوفرستی با بیان اینکه غرفه بیمه در نمایشگاه حج راه اندازی می شود افزود: بیمه یکی از ارگانهای همکار ستاد بازسازی عتبات عالیات استان است.

    وی از برپایی غرفه‌ای به نام شهدای حج و زیارت در نمایشگاه حج خبر داد و گفت: همچنین عکس‌های کسانی که در سفر حج دار فانی را وداع گفته‌اند در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته می‌شود.
  • ۰
  • نظرات [ ۰ ]
    • مهدی نوفرستی
    • يكشنبه ۲۶ شهریور ۹۱

    تاکید امامان جمعه استان بر برگزاری باشکوه مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)

    بیرجند امام جمعه موقت؛حجت الاسلامنوفرستی

    امام جمعه موقت بیرجند در خطبه های نماز جمعه مرکز استان با بیان این که برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در تهران توطئه های دشمنان را بی اثر کرد، گفت: دشمنان از مدت ها قبل در تلاش بودند تا ایران را کشوری ناامن و منزوی معرفی کنند اما با برگزاری این اجلاس به میزبانی ایران تمام نقشه های آنان نقش بر آب شد. حجت الاسلام و المسلمین «نوفرستی» میزبانی برگزاری این اجلاس را فرصتی برای انتقال پیام انقلاب و اسلام به سراسر جهان دانست و نتیجه تلاش های ایران در این زمینه را مفید و موثر ارزیابی کرد. وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل پشت پرده حوادث 11 سپتامبر اشاره کرد و افزود: حمله به برج های دو قلو و مرکز تجارت جهانی سناریویی طراحی شده از سوی حکام آمریکا بود تا از این طریق توجیه و بهانه ای برای اشغال کشورهای اسلامی پیدا کنند.


  • ۰
  • نظرات [ ۰ ]
    • مهدی نوفرستی
    • شنبه ۲۵ شهریور ۹۱
    وبلاگ صدای نوفرست با انتشار اخبار نوفرستی های اقصی نقاط کشور هدف اطـــلاع رسانی را در حـــوزه های فرهـــنگی، ورزشی و ... دارد.
    مطالب این وبـــــــلاگ با همکاری اهالی محترم روستای نوفرست منتشر می شود.
    موضوعات
    آرشیو مطالب