مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی از اعزام 1089 نفر در غالب 8 کاروان با 3پرواز به به مکه مکرمه خبر داد.

«ابولفضل نوفرستی»در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی؛ گفت: 17شهریور اولین کاروان زائرین حج استان اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: تعداد زائرین و عوامل امسال نسبت به سال گذشته 25درصد افزایش داشته که کلیه زائرین از مشهد مقدس به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مسن‌ترین زائر امسال 92سال و جوانترین زائر 21 سال سن دارد، تصریح کرد: زائرین امسال 527 نفر آقا ، 498 نفر خانم و 4پزشک به حج اعزام می شوند.

نوفرستی با بیان اینکه کلاس‌های آموزشی و مناسک حج برای زائرین در حال برگزاری است، افزود: بایدها و نبایدهای این سفرمهم و مباحث امنیتی، اجرایی و مناسک طی13جلسه آموزشی برای هرکاروان برگزار می‌شود.

وی از تمامی زائرین خواست با روحانی و مدیر کاروان همکاری لازم را داشته باشند، گفت: کاروان‌ها با یک مدیر، معاون و یک روحانی اعزام و کاروان‌هایی که ظرفیت بالایی دارند یک روحانی زن  اضافه می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی، همایشی در مرکز استان و شهرستان‌ها جمعه آینده برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این همایش جلوه‌هایی از عرفات، معشر، مناء ، نقل ترددی، مسجدالحرام و مسجدنبی باحضور تمام زائرین برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: نمایشگاه عکس کوه یار همزمان با این همایش برگزار می‌شود.

نوفرستی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع متولیان حج امسال تاکید کرد: زائرین از این سفر معنوی و پرفیض استفاده لازم را ببرند و وقت خود را به دکان گردی سپری نکنند که انشالله  باتوشه‌ای گران‌بهاء و حج مقبول به وطن بازگردند.