ابوالفضل نوفرستی، مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی که در دیدار مقام معظم رهبری با دست اندرکاران و کارگزاران حج و سفرهای عتبات حضور داشت، در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: در هفته حج کارگزارن زیارتی به دیدار با مقام معظم رهبری شرفیاب شدند تا از فرمایشات ایشان توشه راه بگیرند و نقشه راه استخراج کنند.

وی با اشاره به اینکه این جلسه در دهه کرامت و در آستانه میلاد علی بن موسی الرضا (ع) انجام شد، گفت: کارگزاران از سراسر کشور حضور داشتند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی در مورد حال و هوای این جلسه اظهار کرد: حال و هوای جلسه عشق و دلدادگی به ولایت و بهره‌مند شدن از فیوضات رهبری بود.

نوفرستی ادامه داد: در جلسه دیروز حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی‌عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست زائران ایرانی، شعار حج امسال و برنامه‌ها و فعالیت‌ها را اعلام کرد و آقای اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص حج امسال ارائه داد.

وی تصریح کرد: اهم فرمایشات رهبری توصیه به زائران حج تمتع سراسر عالم بود و از زائران خانه خدا خواستند تا از تجربیات زائران ایرانی استفاده کنند چرا که مردم  ایران مؤفق به شناخت دشمن شدند و یک برنامه راهبردی دارند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی ادامه داد: مسلمانان باید دشمن را بشناسند تا خسارت نبینند چراکه ممکن است در شناخت دشمن دچار اشتباه شد.

نوفرستی افزود: خطاب ایشان به زائران ایرانی نیز بود و تعبیر ایشان برنامه بد دُکان‌گردی برخی از زائران بود و فرمودند "مبادا فرصت بی‌نظیر حج به گشت و گذار در بازار از دست برود و در این سفر زائران باید به دنبال چیزهایی باشند که تنها در سرزمین وحی است".

وی به اعزام زائران استان اشاره کرد و گفت: اولین اعزام در استان 17 شهریور و اعزام پایانی نیز 30 شهریور خواهد بود.

مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه 3 پرواز از استان خواهد بود، تصریح کرد: کاروان‌های استان از مشهد اعزام خواهند شد.

نوفرستی با اعلام اینکه 8 کاروان از استان به حج تمتع اعزام خواهند شد، افزود: تعداد حجاج استان نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: تعداد حجاج استان در سال‌جاری هزار و 89 نفر است.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی سن بزرگترین زائر استان را 92 سال و سن کوچکترین زائر را 21 سال اعلام کرد.