به گزارش خاوران بلاگ ، پس از اعلام شناسایی شهید احمد دلیل که دراسفند1363درعملیات بدر به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود و31سال خانواده شهید چشم انتظار فرزند دلبندشان بودند صبح امروز جمعی از پرسنل سپاه و بنیاد شهید با حضور در منزل این شهید خبر شناسایی را به گوش خانواده رساندند.

 

برادر شهید درحاشیه این برنامه گفت: با توجه به اینکه چند مدت پیش آزمایشdnaازخانواده صورت گرفته بود امروز به محض تماس ازبنیاد شهید واینکه بدون هیچ برنامه ریزی قبلی اعلام شد که به اتفاق پرسنل سپاه میخواهند از خانواده ما سرکشی داشته باشند باخودم گفتم احتمالا خبری از احمد آمده است که بدون اطلاع قبلی سرکشی داشته باشندلذا به منزل پدرم آمدم خبرسرکشی را به آنها دادم وچیزی به پدرم نگفتم اما مادرم تا حدودی میداند.

 

پدر85ساله شهیدلحظه ای که از وی می خواهند از خاطرات پسرش چیزی بگویند بلافاصله گفت:من احمد رادرخواب نمی بینم وخیلی دعا می خوانم که یک شب به خوابم بیاید ولی نمیدانم چرا اوحتی یک شب هم به خوابم نیامده است اما چند مدت پیش درخواب میدیدم که یک نفر به من شعر هایی را یاد میدهد وشروع به شعرخوانی کرد.

وقتی حجت الاسلام صحراگرد مسئول امور فرهنگی سازمان تبلیغات خبر پیداشدن احمد را میدهد اشک های پدر ومادر جاری می شود.

مادر شهید هنوز انتظار آمدن احمد را داشته است وبلافاصله بعد از شنیدن این خبر از زبان مسئولین، می گوید:دیگر امیدم نا امید شد وفکر می کردم احمدم زنده خواهد بود ولی بازهم خداراشکر می کنم که پیکر پسرم به وطن بازگشت.

 

شهید احمد دلیل، فرزند غلامحسین، متولد سال 1342، اعزامی از استان خراسان جنوبی شهرستان قاین در عملیات بدر و در منطقه عملیاتی مجنون درسال1363 به شهادت رسید.

پیکر مطهر شهید بزرگوار پس از31سال که روح شهید دروستای ورزگ تشییع شده است به میهن اسلامی بازگشت و امروز دوشنبه همراه با پیکر4شهید گمنام وارد استان شد و در روز سه شنبه در مرکز استان تشییع و سپس به شهرستان قاین انتقال داده خواهدشد.

 

در جلسه برنامه ریزی مراسم تشییع این شهید بزرگوار که در محل بنیاد شهید و امورایثارگران قاین برگزار شد بنا به تصمیم اعضاء،پیکر مطهر شهید احمد دلیل صبح پنجشنبه در قاین تشییع و به زادگاهش روستای ورزگ منتقل و در آرامگاه ابدیش در کنار سایر همرزمانش آرام خواهد گرفت.

نام  :احمد

نام خانوادگى  :دلیل

نام پدر :غلام‌حسین

تاریخ‌تولد  :1342/02/09

تاریخ شهادت  :63/12/22

وصیت‌نامه   :

بسم الله الرحمن الرحیم.

بسم رب الشهداء و الصدیقین.اگر دین محمد (ص) جز با کشتن من استوار نمى‌گردد، پس اى شمشیرها مرا در آغوش بگیرید.   امام حسین (ع)

پروردگار را سپاس مى‌گویم که به من فرصت داد تا اسلام را بشناسم تا در خاموشى جهل و شرک از دنیا نروم. آرى انقلاب اسلامى باعث شد تا من از زندگى مادى و پست و زودگذر دنیا خارج شوم و با دیدگاه توحیدى و بینشى وسیع به جهان بنگرم و شهادت و مرگ را تولدى دیگر در جهت جاودانگى انسان بدانم.

 

پروردگار را سپاس مى‌گویم که این نعمت بزرگ، امام خمینى را براى ما فرستاد تا ما را از ظلمتها نجات دهد و راه روشنایى را نشان‌مان دهد. ما را روانه میدانهاى مبارزه کرد تا لوله‌هاى تفنگمان را بر قلب کفر جهانى نشانه رویم و تنها آرزویم شرکت در جبهه و شهادت در راه الله است و بعد پیروزى اسلام بر کفر جهانى.

 

من اکنون در وصیت به آن عملى که خود درست از عهده آن برنیامدم شما را توصیه مى‌کنم و آن تقوا است. از پدرم و مادرم و تمام دوستان و آشنایان مى‌خواهم که به جاى گریه و عزادارى مجلس شادى راه بیندازید و تقوا، تقوا را نصب العین خود قرار دهید.

 

پدر و مادر عزیز و مهربانم، از زحمتهایى که برایم کشیدید و من نتوانستم در دنیا جبران کنم پوزش مى‌طلبم و امیدوارم مرا ببخشید و بتوانم در آخرت جبران آن همه زحمت‌هاى شما را بنمایم و از پدر و مادر مهربان و تمام اقوام و دوستان مى‌خواهم اگر چنانچه از این حقیر بدى دیده‌اید مرا ببخشید و از شما مى‌خواهم که از دعا براى امام عزیز فراموش نفرمائید.

 

و از تمام هم میهنان عزیز و گرامى مى‌خواهم که از کمکهاى خود به جبهه‌ها جنگ ( مالى و جانى ) دریغ نفرمایید و همه شما عزیزان را به خداى بزرگ مى‌سپارم. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته . خداحافظ 

خدایا، خدایا، تا انقلاب مهدى (عج) خمینى را نگهدار

احمد دلیل

تاریخ : 03/01/1362