بشیری زاده/فرماندار درمیان

فرماندار درمیان از بازدید ۳۰ هزار نفر از جاذبه های تاریخی و گردشگری این شهرستان از ابتدای تعطیلات نوروز امسال تاکنون خبر داد.

محمد بشیری زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به جاذبه های گردشگری شهرستان درمیان اظهار کرد: روستای تاریخی فورگ، قلعه فورگ، درخت تاریخی دوشنگان، روستای درمیان، قلعه تاریخی و مسجد جامع قهستان و درخش و روستاهای هدف گردشگری خان از جمله مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهرستان محسوب می شوند.

وی، شهر طبس مسینا و مناطق اطراف آن یکی از شهرهای مهم از لحاظ تاریخی و گردشگری عنوان کرد و گفت: این شهر آثار تاریخی همچون قلعه طبس مسینا با قدمت دوره اسلامی، آسبادهای طبس مسینا با قدمت دوره قاجار و بقایای چاه ماه با قدمت دوره اسلامی را در خود جای داده است.

فرماندار درمیان به دشت سرسبز و زیبای گلورده در این شهرستان اشاره کرد و افزود: با بارندگی های خوبی یک ماهه اخیر و نصب چادرهای عشایری این دشت با استقبال بالای مسافران و گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

اسکان ۲ هزار مسافر در شهرستان

بشیری زاده ادامه داد: همچنین منطقه حفاظت شده درمیان که پناهگاه قوچ اوریال نیز هست یکی دیگر از جاذبه های گردشگری بوده که به دلیل حیات وحش بی نظیر خود همه ساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران است.

وی از افزایش استقبال گردشگران نوروزی از جاذبه های تاریخی و گردشگری شهرستان در سال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی امسال تاکنون بالغ بر ۳۰ هزار نفر از این جاذبه ها بازدید کرده اند.

بشیری زاده با بیان اینکه در این مدت حدود دو هزار نفر در مراکز اقامتی و بقاع متبرکه این شهرستان اسکان یافته اند، عنوان داشت: به دلیل نزدیکی شهرستان با مرکز استان بیشتر بازدید کنندگان در مرکز استان اسکان می یابند.

وی ادامه داد: با این وجود در تمام روستاهای هدف گردشگری، بناهای تاریخی و امامزادگان شهرستان پیش بینی های لازم برای اسکان مسافران انجام شده است.