بیرجند رسا - حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی به همراه مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی به صورت جداگانه در دیدار با خانواده شهیدان چوبدار و رضاپور از جانبختگان حادثه منا، ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید و گرامیداشت یاد و خاطره شهداء اظهارداشت:برخورد لازم می دانیم در این ایام خدمت خانواده عزیز شهدا برسیم و این ادای وظیفه است و همه شهیدان و عزیزان منا در یاد ما هستند.

‎وی افزود: مرحوم چوبدار تمام شهر ایشان را می شناختند و این شهید فردی پهلوان، خدوم و مهربان بود.

‎حجت الاسلام عبادی با تشکر از مقام معظم رهبری بواسطه دستور ایشان مبنی بر "شهید" محسوب شدند جانبختگان منا بیان کرد: این اقدام بار سیاسی فراوانی دارد و از جمله پیام های آن اینکه در فاجعه منا قصور آل سعود مطرح نیست بلکه آنها تقصیر داشته اند و این کار حساب شده ای بوده است.

‎وی ادامه داد: یاد شهدای منا برای همیشه باقی می ماند و این عزیزان مظلومانه به شهادت رسیدند.

‎نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سکوت برخی از کشورهای اسلامی در جریان فاجعه منا گفت: در حالی که مقصر بودن آل سعود در این حادثه مشهود بود اما به خاطر دلارهای نفتی و مسائل مادی حاضر نشدند نسبت به از دست رفتن جان هم شهروندانشان اقدامی کنند و سکوت پیشه کردند.

‎حجت الاسلام عبادی در این دیدار تصریح کرد: اگر فرمایشان مقام معظم رهبری نبود، آل سعود پیکر مطهر شهدای"منا"را تحویل نمی داد.

‎وی یادآورشد: امیدواریم دست انتقام حضرت حق دامن آل سعود را بگیرد و انشاالله روزی برسد که حج را بدون آل سعود تجربه کنیم.

‎عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: شاید لبخند در برخی وقت ها جواب دهد اما باید در بسیاری از مواقع برخورد جدی صورت گیرد زیرا اینان جری هستند و شرمنده کارهای خود نمی شوند.

‎گفتنی است در ابتدای این دیدار ابوالفضل نوفرستی مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با گرامیداشت یاد و خاطره پنج شهید فاجعه منا اظهارداشت: مقام معظم رهبری در پیام نوروزیشان به فاجعه منا به عنوان تلخ ترین حادثه سال ٩٤ اشاره کردند.

‎وی یادآور شد: مردم شهیدپرور خراسان جنوبی برای تشییع شهدای منا حضور باشکوهی داشتند و سنگ تمام گذاشتند.

‎مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه نباید فاجعه منا به فراموشی سپرده شود، گفت: در اسفندماه سال گذشته یکی از میدان های بیرجند به نام شهدای منا نام گذاری شد و پیگیر هستیم تا در سایر شهرستان های استان نیز میدان و یا خیابانی به نام این شهیدان نام گذاری شود.