نوفرستی

تسنیم-ابوالفضل نوفرستی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 149 کاروان هوایی 32 نفره و 240 کاروان زمینی 40 نفره از خراسان جنوبی به عتبات عالیات اعزام شدند.

وی با بیان اینکه برای سال 95 زائران حج تمتع از فرودگاه بیرجند به حج تمتع اعزام می‌شوند، افزود: فرودگاه بیرجند به عنوان ایستگاه پروازی حج تمتع انتخاب شده که با این اقدام زائران حج تمتع خراسان جنوبی از طریق فرودگاه هاشمی نژاد مشهد اعزام نمی‌شوند.

پروازهای بیرجند نجف افزایش می‌یابد

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: در تلاش هستیم تا در اسفند و فرووردین ماه که متقاضیان سفر به عتبات عالیات زیاد است، تعداد پروازها از یک پرواز در هفته را به دو پرواز و 4 حرکت زمینی در هفته به 8 حرکت افزایش دهیم.

نوفرستی با بیان اینکه کاروان‌های غیر مجاز به عتبات عالیات هیچ امنیتی ندارند، افزود: قرارداد امنیت و وجود نیروهای امنیتی با کاروان یکی از راهکارهای حفاظت از جان و مال زائر است.

کاروان‌های غیر مجاز به عتبات عالیات زائران را بیمه نمی‌کنند

وی با بیان اینکه علاقه مندان به زیارت کربلا و نجف به هیچ عنوان از کاروان‌های غیر مجاز مشرف نشوند، اظهار داشت: کاروان‌های غیر مجاز زائران را در مرز میان ایران و عراق رها کرده و مشکلات زیادی برای زائران به وجود می‌آید و کاروان‌های غیر مجاز امنیت نداشته و افراد زائر را بیمه نمی‌کنند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه کاروان‌های غیر مجاز با مراکز پزشکی قرارداد ندارند، گفت: از نظر غذایی، مهمان‌سراها، کاروان‌های غیر مجاز مشکلاتی برای زائران وجود دارد.

نوفرستی با بیان اینکه برخی از زائران فریب تبلیغات کاروان‌های غیر مجاز را می‌خورند، افزود: کاروان‌های غیر مجاز ارز همراه زائر نمی‌گیرند و مدت سفر آنها 5 یا 6 روز بیشتر نیست.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون  149 کاروان هوایی به عتبات عالیات از خراسان جنوبی اعزام شده است، اظهار داشت: در خراسان جنوبی همه ساله یک هزار و 300 نفر به حج تمتع اعزام شدند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: در هر کاروان 33 زائر وجود داشت و تعداد 240 کاروان زمینی از استان خراسان جنوبی که هر کاروان شامل 40 زائر بود، اعزام شدند.

زندگی نامه وخدمات شایسته حادثه دبدگان منا در کتابی به چاپ می‌رسد

نوفرستی با اشاره به حادثه منا افزود: با کمک خانواده‌های جانباختگان حادثه منا در صدد هستیم تا زندگی نامه این افراد، نقاط برجسته و خدمات شایسته که در طول زندگی داشتند در قالب مکتوبه‌ای جمع آوری و به چاپ رسانیم.

وی اظهار داشت: امیدواریم با همکاری مسئولان چاپ این کتاب تا پایان امسال به اتمام برسد و یک میدان در شهر بیرجند و قاین به نام جانباختگان منا نامگذاری می‌شود.