مدیر جهاد کشاورزی بیرجند به میزان تولید گندم در سال زراعی گذشته اشاره کرد و گفت: میزان تولید گندم این شهرستان در سال گذشته ۶ هزار و ۲۲۸ تن بوده و با توجه به این‌که در سال زراعی گذشته قیمت ذرت در مقایسه با گندم افزایش داشته است مرغداران رغبت بیشتری داشته‌اند تا در جیره غذایی از گندم به‌جای ذرت استفاده کنند.

نوفرستی ادامه داد: با توجه به افزایش خرید تضمینی گندم ، در صورتی که میزان بارندگی و پراکنش آن مناسب باشد پیش‌بینی می‌شود میزان تولید محصول زراعی گندم در سال جاری به ۶ هزار و ۴۶۰ تن افزایش یابد.

وی تصریح کرد: ارقام کشت شده محصول زراعی گندم شامل روشن، الوند و بک کراس بوده که بیشترین رقم کشت شده این محصولات روشن است، زیرا نسبت به تنش‌های محیطی مقاوم بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی بیرجند افزود: سطح زیر کشت محصول زراعی جو در این شهرستان سال گذشته ۸۴۵ هکتار بوده است.

نوفرستی اضافه کرد: میزان تولید جو در سال زراعی گذشته ۲ هزار و ۵۸ تن بوده است.

وی ادامه داد: در صورتی که میزان بارندگی و پراکنش آن در بیرجند مناسب باشد پیش‌بینی می‌شود در سال جاری محصول زراعی جو ۲ هزار و ۲۵۰ تن تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی بیرجند تصریح کرد: ۷۰ درصد سطح زیر کشت محصولات زراعی گندم و جو این شهرستان در سال گذشته به صورت دیم بوده و پیش‌بینی می‌شود سطح زیر کشت این محصولات نسبت به سال جاری تفاوتی نداشته باشد.

نوفرستی متذکر شد: فصل برداشت محصولات زراعی گندم و جو در بیرجند از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و تا نیمه تیر ماه ادامه دارد.

وی اذعان داشت: فصل کاشت محصولات زراعی بهاره این شهرستان شامل سبزی، صیفی، پنبه و سایر محصولات بهاره از اوایل فروردین‌ماه آغاز و تا نیمه خردادماه ادامه دارد و برداشت این محصولات مهر ماه انجام می‌شود.

BeSociable, Share!