مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه اولین پرواز فرودگاه جده؛ زائران خراسان جنوبی را به ایران می آورد، ادامه داد: در حج تمتع امسال 428 زائر از خراسان جنوبی به سرزمین وحی اعزام شدند.


وی با تاکید براینکه تمامی زائران خراسان جنوبی در سلامتی کامل به سر می برند، گفت: شب گذشته حجاج خراسان جنوبی بعد از قرائت قرآن؛ طواف وداع را انجام دادند.


نوفرستی با اشاره به اینکه پیرترین زائر استان 80 سال و جوان ترین زائر 30 سال سن داشته اند، بیان کرد: در چند سال اخیر رائران خراسان جنوبی بخشی از ولیمه خود را صرف امورات عام المنفعه از جمله مدرسه سازی، بازسازی عتبات عالیات و ساخت مرکز شیمی درمانی شرق کشور کرده اند.


وی با بیان اینکه در سال گذشته 100 میلیون تومان از این محل جمع آوری شد، افزود: امسال نیز تاکنون 200 میلیون تومان از سوی حجاج به این امورات عام المنفعه اختصاص یافته است.


مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حج تمتع امسال با سالهای گذشته بسیار متفاوت بود، گفت: به دلیل عملیات عمرانی که در مسجدالحرام انجام شده بود، طواف زائران با ازدحام بیشتری انجام شد.


به گفته وی، تمام حجاج خراسان جنوبی به دلیل شرکت در کلاسهای قبل از سفر و فراگرفتن آموزشهای تصویری، عملی و ... توانستند به بهترین شکل، اعمل خود را انجام دهند.


وی یادآور شد: امسال خیمه های عرفات نیز به برق، کولر و فرشهای جدید مجهز شده بود که رضایت زائران را به دنبال داشت.