مشروح گفتگوی «نسیم»، با ابوالفضل نوفرستی، مدیر مسئول "هفته‌نامه کلام نو" به شرح ذیل است:

- رسانه‌ها عامل تحکیم را به عنوان اصل در اولویت قرار دهند و در تفهیم این مفاهیم در اذهان عمومی بکوشند.
- کار رسانه در شرایط فعلی کار آسانی نیست و مخاطبان امروزی رسانه‌ها انتظارات ویژه‌ای از رسانه‌ها دارند.
- رسانه‌ها باید نیازهای کلی، منطقه‌ای و استانی را لحاظ کنند و نباید به مباحث سست تکیه بزنند. در یک کلام اصحاب رسانه باید دانش و بینش را به عنوان دو شرط لازم در رسانه مدنظر و مورد توجه خود قرار دهند.
- جایگاه رسانه جایگاه بسیار والایی بوده و وظیفه آنها این است که نه تنها خوراک فکری مردم را باید فراهم کنند که باید بر زندگی جامعه خودشان هم اثر بگذارند.
- نقش رسانه در ارتقای سطح سلامت روحی، مبانی افراد جامعه و ارتقای سطح کیفی زندگی مردم از مسائلی است که بر دوش رسانه‌ها است و نمی‌شود به آسانی از کنار آن گذشت.
- یکی از کارکردهای اساسی رسانه تبدیل موضوع‌های جزئی به موضوع‌های عمومی و جمعی است که این کاربرد بسیار مهمی در بحث انتخابات و خصوصا انتخابات ریاست جمهموری دارد.
- مهم‌ترین پیامی که در ایام انتخابات در کشور و استان ضرورت دارد که به آن پرداخته شود بحث حضور حداکثری در انتخابات و تاثیرات آن در آینده کشور است.
- انتخابات ایران امروز بدون شک جزء مهم‌ترین مسائل بین‌المللی دنیا است و تمامی اتاق‌های فکر دنیا انتخابات ایران را رصد می‌کنند که در این جا باید رسانه‌ها نقش خودشان را درست ایفا کنند.
- رسالت رسانه‌ها، مطبوعات و خبرگزاری‌ها در انعکاس و انتقال مفاهیم است و نقش رسانه‌ها امروز بیش از هر زمان دیگری در افکار و عقاید مردم مورد توجه است، به صورتی که قشر عظیمی از مردم دنباله‌‎روی رسانه‌ها هستند.
- در استان خراسان جنوبی هم با توجه به فرهنگی‌بودن و سطح بالای بینش و آگاهی مردم این منطقه وظیفه رسانه‌ها مشکل‌تر شده و طبیعتا با مخاطبینی روبرو هستند که از سطح آگاهی و بینش بسیار بالایی برخوردارند، لذا برای این مخاطب مباحث سطحی بیان‌کردن چندان کاربردی ندارد.
- تهیه گزارشاتی که باعث تحکیم و همبستگی ملی و استانی می‌شود از وظایف اصلی رسانه‌ها است و طبیعتا اجتناب از گزارشاتی که موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود امری است که رسانه‌ها باید به جد از آن پرهیز کنند.
- فرعیات در انتخابات جزء مسائل درجه چندم است و آن چه که در این زمینه مهم است مولفه‌هایی است که سعی بر تحکیم نظام دارند.
- دشمنان از مدت‌ها قبل، جنگ نرم خودشان را شروع کرده‌اند و با استفاده از مباحث حاشیه‌ای به‌دنبال تضعیف روحیه انتخاباتی و مشارکتی مردم در انتخابات هستند.
- برخی مأموریت برخی از رسانه‌ها شکل‌گیری در دوران انتخابات است و در راستای اهداف رسانه‌های خارجی که مخالف نظام هستند حرکت می‌کنند که در این مرحله وظیفه رسانه‌های انقلاب اسلامی سنگین‌تر و حساس‌تر می‌شود.