ابوالفضل نوفرستی

خاورستان-مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی گفت: در این فاجعه، دو موضوع بسیار مهم است که فراموش نشدن این فاجعه و جلوگیری از تحریف آن توسط آل‌سعود است.

به گزارش خبرنگار خاورستان، ابوالفضل نوفرستی مدیر حج و زیارت خراسان‌‎جنوبی در مراسم غبارروبی مزار شهدای منا در بیرجند گفت: بیش از 477 نفر از بهترین عزیزانمان را در فجایع سقوط جرثقیل و منا در عربستان به شهادت رسیدند که درمیان آن‌ها حافظان و قاریان قرآن، مداحان اهل بیت علیه‌السلام، روحانیون کاروان‌ها، 27 جانباز دفاع مقدس و بسیاری از چهره‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و مذهبی بودند.

 

وی بابیان‌اینکه در فاجعه منا بیش از 7 هزار نفر از مسلمانان به شهادت رسیدند افزود: در این فاجعه، دو موضوع بسیار مهم است که فراموش نشدن این فاجعه و جلوگیری از تحریف آن توسط آل‌سعود است.

 مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی اظهار کرد: حکام آل‌سعود با پول، صفحات مجازی را خریدند تا فاجعه منا را تحریف کنند.

نوفرستی تصریح کرد: آل‌سعود با خرج کردن دلارها سعی دارد تا نگذارد پیام مقام معظم رهبری بین حجاج امسال راه پیدا کند اما شیعیان و مسلمانان آزادی‌خواه جهان که در مکه حضور دارند، این پیام را به زبان عربی ترجمه کردند و این پیام اثرش را گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: یک سال از حادثه منا می‌گذرد اما هنوز کمیته حقیقت‌یاب تشکیل نشده است.

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی گفت: بسیاری از جنازه‌ها ازجمله دو پیکر شهدای خراسان‌جنوبی مفقود بود و عربستان حاضر نبود پیکر شهدا را به ما بدهد اما بعد از سخنان مقام معظم رهبری در پادگان نوشهر که فرمودند با عربستان برخورد سخت و شکننده خواهیم داشت، حکام عربستان جلسه گذاشتند و همکاری کردند و پیکر شهدا به کشور منتقل شد.

نوفرستی بابیان‌اینکه حدود 40 شهید در عربستان به خاک سپرده شدند اظهار کرد: به غیر از 2 نفر، بقیه به درخواست خانواده‌هایشان در عربستان به خاک سپرده شدند.

وی تصریح کرد: امروز عربستان دنبال این است تا فاجعه منا را دعوای بین شیعه و سنی، عرب و عجم مطرح کند اما این در حالی است که 95 درصد شهدا از اهل سنت هستند و همچنین اکثر شهدا، عرب هستند.

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی گفت: امروز شاهد هستیم آل‌سعود از منافقین وتفاله‌های مسعود و مریم رجوی دعوت می‌کند تا در مراسم حج شرکت کنند.

نوفرستی اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند به دولت‌های اسلامی امیدی نداریم اما چرا در بین ملت‌های مسلمان، کسی اعتراض نکرد؟

وی بابیان‌اینکه تا امروز به غیر از جمهوری اسلامی ایران، کمترین درخواست را برای محکومیت آل‌سعود نداشتیم افزود: 400 خانواده شهدا وکالت‌نامه حضری آماده کردند تا از طریق وزارت امور خارجه پیگیری شود اما چون رابطه‌ای با عربستان سعودی نداریم، تاکنون کاری پیش نرفته است.

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 12 جلد کتاب در خصوص فاجعه منا از سوی بعثه مقام معظم رهبری چاپ شده است که با مطالعه و کسب آگاهی بیشتر، به ابعاد این فاجعه بیشتر پی بریم.