صدای نوفرست

به پایگاه اطلاع رسانی روستای نوفرست خوش آمدید.

سرو کهنسال نوفرست

۰ نظر

صدای نوفرست - در داخل روستا و فاصله حدود 30 متری از حاشیه راهی که از میان آبادی می گذرد،درخت کهنسال و قطوری از نوع سرو تبری مشاهده می گردد.به لحاظ شکل ظاهری از وضعیت بسیار شاداب و سالمی برخوردار است و برگچه های سبز رنگ آن براحتی از دور قابل مشاهده است.ارتفاع این درخت حدود 11 متر بوده و تاج پوشش آن فضایی حدود 151 متر مربع را شامل می گردد.اطراف این درخت کهنسال زمین های باغی و زراعی وجود دارد.این سرو کهنسال برای مردم روستا بسیار با ارزش است و از آن به نام محلی درخت سور(درخت سبز)یاد می کنند.مردم آن را نشانه قدمت روستای خود دانسته و به آن اعتقاد دارند.برای برآورده شدن حاجتشان به آن نذر کرده و دخیل می بندند که این موضوع یکی از عوامل مهم در بقای این درخت بشمار می رود. طبق نظر کارشناسان سن این درخت حدود300 سال تخمین زده می شود.

  • شماره ثبت: 211

  • تاریخ ثبت: 1393/08/28

۰ ۰

بیرجند؛ بهارستان علم و ادب

۰ نظر

شهرستان بیرجند با وسعت 31704 کیلومترمربع در شرق ایران و در فاصله حدوداً 500 کیلومتری از مرکز استان های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد قرار دارد. این شهرستان از شمال به قاین و زیرکوه، از جنوب به خوسف و سربیشه، از غرب به سرایان و از شرق به شهرستان درمیان و سربیشه محدود می شود. شهرستان بیرجند دارای یک بخش مرکزی است. بیرجند اولین شهر در ایران است که در سال 1302 ه.ش (قبل از تهران) از لوله کشی آب شهری برخوردار شد و بنگاه آبلوله بیرجند به عنوان اولین سازمان آبرسانی در ایران شناخته می شود. مدرسه شوکتیه بیرجند، سومین مدرسه آموزش به سبک جدید، بعد از دارالفنون و رشدیه تبریز است. به علت موقعیت سیاسی و استراتژیک بیرجند، سومین فرودگاه کشور در سال1312ه.ش پس از قلعه مرغی و بوشهر، در این شهر ساخته شد و تا پیش از جنگ جهانی دوم، دو کنسولیاری انگلیس و روسیه در بیرجند، مشغول فعالیت بوده اند.

لینک دانلود

۰ ۰

سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد تسلیت باد.​​​​​​

۰ نظر

https://iccip.acecr.ac.ir/images/www/fa/news/editor/2021/1622706117-6.jpg

۰ ۰

شهدای خدمت

۰ نظر

https://www.alef.ir/files/post/lg/2024/21/456356.jpg

۰ ۰
وبلاگ صدای نوفرست با انتشار اخبار نوفرستی های اقصی نقاط کشور هدف اطـــلاع رسانی را در حـــوزه های فرهـــنگی، ورزشی و ... دارد.
مطالب این وبـــــــلاگ با همکاری اهالی محترم روستای نوفرست منتشر می شود.
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان