وی گفت: کاندیداهای شوراهای شهر نیز باید براساس برنامه زمان بندی شده اعلام شده اقدام نمایند و مدارک خود را در این روز به فرمانداری ها تحویل دهند.
بهرامی گفت: هیات های اجرایی استان تا 25 فروردین تشکیل خواهند شد و یکی از وظایف این هیات ها اقدام برای استعلام های لازم، گزینش و در نهایت تایید صلاحیت داوطلبان است.
وی افزود: در فرمانداری هر شهرستان یک هیات نظارت پنج نفری و در هر بخشداری نیز یک هیات نظارت سه نفری تشکیل می شود که داوطلبان می توانند مسایل و مراتب مورد اعتراض شان را به آن ها ارجاع دهند.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه در خصوص مدرک تحصیلی لازم برای کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: برای روستاهای تا سقف 200 خانوار، داشتن سواد خواندن و نوشتن الزامی است اما نامزدهای شوراهای روستایی بین 201 خانوار به بالا باید دارای مدرک تحصیلی دیپلم باشند.
وی، مدرک تحصیلی لازم برای داوطلبان شورای شهرهای تا سقف 20 هزار نفر جمعیت را فوق دیپلم اعلام کرد و گفت: این شرط در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت، داشتن مدرک لیسانس (در هر رشته تحصیلی) می باشد.
بهرامی گفت: برای روستاهای تا سقف یک هزار و 500 نفر جمعیت اعضای شورا، سه نفر می باشند ضمن اینکه دو نفر نیز به صورت علی البدل انتخاب می شوند.
وی ادامه داد: در روستاهای بالای یک هزار و 500 نفر جمعیت نیز تعداد ثابت اعضای شورای شهر پنج نفر و تعداد اعضای علی البدل هم سه نفر می باشند.
وی تعداد اعضای شورا در شهرهای تا سقف 20 هزار نفر جمعیت را پنج نفر عضو اصلی و دو نفر عضو علی البدل اعلام کرد و برای شهرهای بین 20 تا 50 هزار نفر جمعیت نیز، تعداد اعضای اصلی شورا را هفت نفر و اعضای علی البدل را سه نفر عنوان کرد.
بهرامی گفت: هم اینک شش شهر استان کرمانشاه دارای این شرایط (شورای هفت نفره) می باشند که عبارتند از: پاوه، روانسر، سرپل ذهاب، صحنه، سنقر و گیلانغرب.
وی همچنین تعداد اعضای اصلی شورا در شهرهای بین 50 تا 100 هزار نفر جمعیت را 9 نفر و تعداد اعضای علی البدل را نیز چهار نفر اعلام کرد و گفت: چهار شهر جوانرود، اسلام آباد غرب، کنگاور و هرسین در استان کرمانشاه دارای چنین شرایطی می باشند.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به جمعیت حدود یک میلیون نفری شهر کرمانشاه، گفت: براساس قانون در شهرهای با جمعیت بین 500 هزار تا یک میلیون نفر، می باید 15 نفر عضو اصلی شورا و هفت عضو علی البدل انتخاب شوند که شهر کرمانشاه دارای چنین شرایطی است.
وی در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف انتخاباتی مانند تبلیغات پیش از موعد شامل دیوارنویسی، توزیع کارت های چاپی، نصب پوستر و.. . مراتب را به فرمانداری ها گزارش دهند تا با خاطیان برخورد