نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی:
آثار و برکات کنگره امام محمدباقر(ع) تا مدت‌ها باقی می‌ماند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: برگزاری کنگره امام محمدباقر(ع) می‌تواند بستری برای شناخت این امام فراهم کند و تأثیر زیادی در ترویج فرهنگ معصومین(ع) دارد.

خبرگزاری فارس: آثار و برکات کنگره امام محمدباقر(ع) تا مدت‌ها باقی می‌ماند

به گزارشخبرگزاری فارساز بیرجندبه نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی،حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین نوفرستی اظهار کرد: مهم است که قبل از اجرا و در زمان اجرای این کنگره یک فضای فکری مناسب در بین مردم ایجاد شود و به طور یقین آثار و برکات اینگونه کنگره‌ها تا مدت‌ها باقی می‌ماند.

وی در ارتباط با ابعاد شخصیت امام محمدباقر(ع) تصریح کرد: یکی از ابعاد شخصیتی امام محمدباقر(ع) مقام علمی و معرفتی ایشان است به گونه‌ای که آوازه علوم و دانش این امام چنان در فضای کشورهای اسلامی پیچید که ایشان لقب باقرالعلوم به خود گرفتند.

نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: امام محمدباقر(ع) با نشر و اشاعه حقایق و معارف الهی و تشریح مشکلات علمی و جنبش علمی دامنه‌دار در عرصه‌های مختلف مقدمات تأسیس یک دانشگاه بزرگ اسلامی را که در دوران امامت فرزند بزرگوارشان امام جعفر صادق(ع) به اوج عظمت رسید زمینه‌سازی کردند و در حقیقت این دو امام بزرگوار با توجه به درگیری شدید بنی‌عباس و بنی‌امیه فرصت را برای تبلیغ آیین پیامبر(ص) غنیمت شمردند و فقه اسلام ناب محمدی(ص) را پایه‌گذاری کردند.

تأکید بر نقش صدا و سیما و رسانه‌های مکتوب در ترویج فرهنگ وقف

نوفرستی با بیان اینکه رحمت خدا شامل فردی می‌شود که وقف‌کننده است، وقف را سنت حسنه و یک صدقه جاریه عنوان کرد و بر نقش صدا و سیما و رسانه‌های مکتوب در ترویج این فرهنگ عظیم تاکید کرد.

وی افزود: کار فرهنگی و تبلیغات سبب می‌شود مردم از آثار و برکات وقف آگاه شوند و همچنین رسیدگی به موقوفات، احیای موقوفات و قرار گرفتن موقوفات در جایگاه خودشان بسیار تأثیرگذار است که این باید اطلاع‌رسانی شود.

امام جمعه موقت بیرجند تشکیل یک هیئت امنای قوی که مورد قبول مردم باشد را برای ارتقای جایگاه امام‌زادگان منتسب به امام محمدباقر(ع) (شهدای باقریه) لازم و ضروری خواند.

انتهای پیام/2248/و/ض

1002