بیرجند-مهر- همزمان با هفته دولت ۶ روستای خراسان جنوبی گازرسانی و عملیات اجرایی گاز رسانی به هشت روستای استان نیز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار صدای نوفرست، مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح پروژه گازرسانی به ۶ روستای استان گفت: در دومین روز از هفته دولت به روستاهای خراشاد، نوفرست، نصرآباد، بیجار، چاج و بهناباد گازرسانی شد.

گازرسانی

فرشید دشتی با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته به این پروژه‌ها، بیان کرد: ۴۶ میلیارد ریال اعتبار برای گاز رسانی به این روستاها هزینه شده است.

وی ادامه داد: با گازرسانی به این روستا‌ها ۸۶۴ خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

وی کل مشترکین گاز شهرستان بیرجند را ۸۵ هزار و۲۰۰ مشترک ذکر کرد و گفت: از این تعداد ۶۷ هزار و ۹۷۶ مشترک شهری و یک هزار و ۲۷۷ مشترک روستایی هستد.

آغاز عملیات اجرایی گاز رسانی به ۸ روستای استان

دشتی با اشاره به دیگر پروژه‌های دومین روز از هفته دولت، تصریح کرد: همچنین عملیات اجرایی گازرسانی به روستاهای رقویی، منظریه، حسین آباد، امیرآباد، مزگ، فوداج، زینی وچهکندوک با حضور معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی آغاز شد.

وی در خصوص دیگر برنامه‌های شرکت گاز در هفته دولت، اظهار کرد: آغاز عملیات اجرایی گاز رسانی به دوشهر حاجی آباد واسفدن و آغاز عملیات اجرایی گاز رسانی به ۲۱ روستا از توابع شهرستان‌های طبس، فردوس و سرایان از دیگر برنامه‌های شرکت گاز استان است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر۲۱۴ میلیارد ریال کلنگ زنی می‌شوند، تصریح کرد: این پروژه‌ها شامل اجرای ۲۷۱ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز، احداث و نصب ۲ ایستگاه تقلیل فشار گاز برون شهری، احداث و نصب هشت ایستگاه تقلیل فشار گاز درون شهری، احداث و نصب سه  ایستگاه اندازه گیری گاز، احداث و نصب ۲ ایستگاه حفاظت کاتدیک و نصب چهار هزار و ۲۵۰ علمک گاز است.

وی گاز را یک از نعمت‌های بزرگ الهی دانست و افزود: امید است تمام مردم خراسان جنوبی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شوند و در استفاده بهینه آن تلاش کنند.