ابوالفضل نوفرستی، رئیس شورای بسیج ادارات استان و مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی در همایش گرامیداشت شهدای کارمند استان خراسان‌جنوبی ضمن گرامیداشت سالروز ولادت امام رضا(ع) و هفته دولت اظهار کرد: شهدا زنده‌اند و از ریز و درشت زندگی ما خبر دارند و در محضر این بزرگان آنچه در طبق اخلاص انجام دهیم از چشم نافذ آن‌ها دور نخواهد بود.

وی ادامه داد: بسیج کارمندان به دنبال آن است که اهداف این سازمان بسیج را در قوای سه گانه که ابلاغیه مقام معظم رهبری است؛ پیاده کند.

رئیس شورای بسیج ادارات استان خاطرنشان کرد: بهترین قشر بسیج، بسیج کارمندان است چراکه بیشترین ارتباط را با ارباب رجوع دارد و همانطور که رهبر معظم انقلاب در جمع کارمندان استان قم فرمودند" چو واه نمی‌کنی گره‌ای خود گره مباش  ابرو گشاده باش " این مورد باید در جامعه اداری ما جا بیافتد.

نوفرستی کمک به تحقق سیاست‌های نظام اداری، حفظ انسجام و توسعه در تمامی دستگاه‌های اجرایی، کمک به اسلامی شدن نظام دستگاه‌ها و ادارات، ارائه الگوهای جدید از رفتار و کردار مبتنی بر فطرت دین و اخلاق اسلامی، تلاش برای رفع دغدغه‌های مردم و خدمت رسانی بی منت به آن‌ها، ارائه الگوی مدیریت علوی با نگاه به مسئولیت به عنوان عبادت، تلاش در جهت ارتقای سلامت اداری، تلاش برای تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی، آسیب شناسی نظام اداری را مهمترین اهداف بسیج کارمندان برشمرد.

وی مهمترین معروف را تکریم ارباب رجوع دانست و افزود: الحمدالله دستگاه‌های اجرایی چند حلقه صالحین را در سه بخش تشکیل دادند و هر 40 روزی جلسه‌ای در خصوص اهداف ذکر شده برگزار می‌کنند که به نفع ارباب رجوع و کمک به نظام انقلاب اسلامی در خدمات رسانی به مردم در قوای سه گانه است.

سرهنگ هزاری، مسوول بسیج کارمندان خراسان جنوبی نیز در حاشیه جلسه اظهار کرد: در راستای تحقق چشم اندازی که مقام معظم رهبری تبیین کردند حرکت مردم در کشور ما در مراحل مختلفی چون انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، کشور اسلامی و امت اسلامی انجام شده که رسالت بسیج کارمندان کمک به توسعه و ایجاد دولت اسلامی است.

گفتنی است در این جلسه نیز به معرفی شهید شاخص سال غلامعلی نیکخواه پرداخته شد که این شهید بزرگوار تحصیل کرده آمریکا بود و در دوران دفاع مقدس مسئول جهاد سازندگی، فرماندار و معاون استانداری آذربایجان را در مراحل مختلف برعهده داشت.

غلامعلی نیکخواه در سال 61 به دست منافقین کوموله دومکرات به شهادت رسید.

منبع