http://s6.picofile.com/file/8216354818/hasan.jpg

شهیدمحمدحسن نوفرستی/نام پدر: غلام رضا/محل تولد: خراسان جنوبی- بیرجند - روستای نوفرست/تاریخ تولد:1347 /رشته تحصیلی: حوزوی/محل شهادت: شلمچه/تاریخ شهادت:1365/12/16/مزار شهید: گلزار شهدای روستای نوفرست-بیرجند محمدحسن نوفرستی فرزند غلام رضا در سال 1347 در روستای نوفرست از توابع شهرستان بیرجند در خانواده ای متدین دیده به جهان گشود. دوران کودکی را در آغوش پدر و مادری پرهیزگار سپری کرد. تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در نوفرست گذراند. پس از آن که تحصیلات راهنمایی را با موفقیت به اتمام رساند، برای کسب معارف اسلامی و تحصیل در حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) عازم زاهدان شد. مدت دو سال در حوزه علمیه این شهر به تلمّذ پرداخت.این روحانی بزرگوار دو بار به مدت 6 ماه داوطلبانه از طریق بسیج حوزه ی علمیه ی زاهدان به عنوان مبلغ عازم جبهه شد. هرچند به عنوان مبلغ در صحنه های دفاع مقدس حضور یافته بود اما در شب های عملیات آرپی جی بر دوش می گذاشت و به قلب سپاه دشمن یورش می برد و حتی یک بار نیز از ناحیه دست مورد اصابت ترکش قرار گرفت و مجروح شد.
آخرین بار که به عنوان مبلغ از طریق لشگر 41 ثارالله به جبهه اعزام شده و در لشکر 5 نصر همراه گردان 409 در مصاف با دشمن شرکت نمود، در تاریخ شانزدهم اسفند ماه سال 1365 در منطقه ی عملیاتی شلمچه در عملیات کربلای 5 مورد اصابت ترکش قرار گرفت و در سن 18 سالگی به آرزوی دیرینه اش که شهادت بود، دست یافت.
پیکر پاک شهید با شکوه خاصی در بیرجند بر دوش مردم همیشه در صحنه ی این شهر تشییع شد و سپس برای تدفین به زادگاهش انتقال یافت.