مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: سازمان حج و زیارت استان و استانداری پیگیر هستند تا مرز مهران که بیشتر مورد استقبال زائرین قرار می گیرد، به عنوان مرز خروجی اعلام شود.

به گزارش خبرنگار خاورستان، یکی از مشکلاتی که سال گذشته گریبانگیر استان خراسان جنوبی بود و باعث شد که زائرین زیادی از دیگر استان ها به کربلا اعزام شوند مشکل مرز خروجی زائرین بود.

اعلام کردن مرزهای دیگری به جز مرز مهران باعث شد تا اسقبال برای اعزام کم گردد و هر چند در روزهای پایانی این مشکل برطرف شد اما بسیاری از زائرین از دیگر استان ها راه کربلا را پیمودند و امسال نیز همین مشکل در استان وجود دارد و همه مسئولان و زائرین خراسان جنوبی از تصمیم وزارت کشور گلایه مند هستند.

در همین رابطه ابوالفضل نوفرستی، مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان اظهار کرد: امسال در تقسیمات کشوری مرز خروجی زائرین اربعین حسینی سه استان خراسان جنوبی، خراسان رضوی و خراسان شمالی، مرز چزابه اعلام شده است.

 

وی افزود: با توجه به مراجعات مردم و همچنین به این دلیل که مرز خروجی خراسان جنوبی در ایام سال نیز مرز مهران بوده است لذا درخواست کرده ایم که مرز خروجی زائرین اربعین نیز همین مرز اعلام، و در تصمیمی که وزارت کشور گرفته تجدید نظر گردد.

 مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در این رابطه نیز سازمان حج و زیارت استان و استانداری پیگیر هستند تا مرز مهران که بیشتر مورد استقبال زائرین قرار می گیرد، به عنوان مرز خروجی اعلام شود.

 نوفرستی تصریح کرد: زائرین خراسان جنوبی حاضر به عبور از مرز چزابه نیستند و اغلب از سفر منصرف می شوند که امیدواریم این موضوع مورد توجه مسئولان کشوری نیز قرار گیرد.

 وی بیان کرد: در حال حاضر پیگیر این قضیه هستیم و هنوز نتیجه قطعی اعلام نشده است.

لازم به یادآوری است دفاتر زیارتی استان نیز از این موضوع گلایه دارند و می گویند که وقتی به زائرین گفته می شود مرز خروجی اربعین، مرز چزابه است اغلب یا منصرف می شوند یا از استان های مجاور برای سفر به کربلای معلی اقدام می کنند.