خاورستان-مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: امسال به جای برگزار کردن مراسم معنوی حج، برای شهدای منا مراسم سالگرد و بزرگداشتی برگزار می شود.

ابوالفضل نوفرستی، مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان؛ در خصوص برنامه های حج و زیارت استان به مناسبت ماه ذی الحجه اظهارکرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید یاد و خاطره شهدای منا برای همیشه زنده باشد، برنامه های مختلفی در ایام ذی الحجه انجام می شود.

وی افزود: روز شنبه 20 شهریور ماه همزمان با 8 ذی الحجه با خانواده هایی شهدای منا دیدار و از انها تجلیل خواهیم کرد.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: امسال به جای برگزار کردن مراسم معنوی حج، برای شهدای منا مراسم سالگرد و بزرگداشتی برگزار می شود.

نوفرستی افزود: این مراسم با حضور مسئولان، خانواده های شهدای منا، حجاج سال گذشته، افرادی که قرار بوده است امسال به حج اعزام شوند و عموم مردم، در هیئت ابوالفضلی بیرجند برگزار خواهد شد که سخنران آن هم آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان است.

وی تصریح کرد: روز یکشنبه 21 شهریور هم در هیئت ابوالفضلی بیرجند مراسم دعای عرفه با حضور خانواده های شهدای منا برگزار خواهد شد.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین در کنار برگزاری این مراسم ها؛ نمایشگاهی شامل کاریکاتورهای جنایات آل سعود، تصاویری از کاروان ها و اماکن مقدس مکه مکرمه، تصاویر شهدای منا و ... در همان هیئت ابوالفضلی برپا خواهد شد.

نوفرستی گفت: همچنین کتابچه ای شامل زندگی نامه، وصیت نامه و فضائل شهدای منا در استان رونمایی خواهد شد که در سری اول 3 هزار جلد به چاپ خواهد رسید.

وی تصریح کردک با شهرداری و شوراهای شهر هم هماهنگ شده تا نسبت به فضاسازی شهر و همچنین نامگذاری یکی از خیابان ها و یا میدان های شهر به نام شهدای منا اقدام کنند که در این خصوص چند شهرستان برنامه ریزی کرده اند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی در خصوص میدان شهدای منا در بیرجند هم بیان کرد: در صورتی که خیابان و یا میدان عریض تری در شهر باشد، این نامگذاری جابجا خواهد شد.

نوفرستی با اشاره به اینکه هم اکنون رابطه سیاسی ایران با عربستان قطع است اظهارکرد: از خانواده های شهدای منا وکالت نامه و شکایت نامه هایی گرفته شده است که توسط مسئولان و دستگاههای مربوطه ر حال پیگیری است.

وی افزود: امسال هم همه مسلمانان و خانواده های شهدا جنایات آل سعود را محکوم می کنند امیدواریم که سال آینده حج ایران هم برگزار شود.