پرواز روز شنبه بیرجند - بغداد با 22 ساعت تأخیر در روز یکشنبه انجام شد که در همین راستا زائران به خاطر این تأخیر و از دست رفتن یک روز کامل از سفرشان طی نامه ای به خاورستان درخواست کرده اند تا یک روز بیشتر در کربلا باشند.

در این نامه آمده است: با توجه به تأخیر حدود 22 ساعته پرواز بیرجند - بغداد در تاریخ 94/12/22 و از دست دادن حداقل یک روز از طول سفر یک هفته ای ما زائرین و امضاکنندگان ذیل تقاضای رسیدگی به این امر و جبران زمان از دست رفته حتی الامکان با یک روز تأخیر در برگشت را خواهانیم.

ابوالفضل نوفرستی، مدیر حج و زیارت و خراسان جنوبی در همین رابطه به خبرنگار خاورستان گفت: این تأخیر حدود 17 ساعت و 45 دقیقه بوده است و اکنون نیز به مرکز کشور نامه نوشته شده و چنین درخواستی را کرده ایم.

 

وی با بیان اینکه تصمیمی گیرنده یک روز ماندن در عراق شرکت هواپیمایی می باشد، افزود: در صورت مثبت اعلام شدن پاسخ نیز تصمیم گیرنده نهایی شرکت هواپیمایی خواهد بود.

 

مدیر حج و زیارت استان خاطر نشان کرد: در صورت قبول نکردن یک روز دیر برگشتن زائران از عراق توسط شرکت هواپیمایی، خسارت مسافران که همان یک روز تأخیر است به حسابشان بازگردانده خواهد شد.

 

لازم به ذکر است سلامی، مدیر فرودگاه های استان خراسان جنوبی نیز در گفتگو با خبرنگار خاورستان اظهار کرد: خدمات دهی به زائران توسط سه بخش انجام می گیرد که برنامه ریزی کننده اصلی، سازمان حج و زیارت می باشد.

 

وی افزود: دومین بخش خدمات دهی، شرکت هواپیمایی می باشد که در خصوص این تأخیر هواپیمای این شرکت به دلیل نقص فنی در فرودگاه عراق زمینگیر شده بود که علت اصلی این تأخیر نیز همین می باشد.

 

مدیر فرودگاه های استان خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: سومین دستگاه خدمات دهی فرودگاه می باشد که وظیفه ی اصلی آن ایجاد زیرساخت های ترمینال، گسترش باند و ناوگان هواپیمایی است.

 

سلامی تصریح کرد: در خصوص اتفاق دو روز گذشته و درخواستی که مسافرین کرده اند باید شرکت شمسا و یا سازمان حج و زیارت پاسخگو باشند.

 

وی بیان کرد: ما این تأخیر را تصدیق می کنیم و معتقدیم به دلیل نقص فنی و از طرفی کمبود ناوگان هوایی بوده است که باعث شده پرواز از روز شنبه به روز یکشنبه موکول گردد.

 

مدیر فرودگاه های استان خراسان جنوبی ادامه داد: ما تمامی امکانات فرودگاهی را در اختیار زائرین عزیز قرار دادیم و تمامی کادر خدمات را نیز در این راستا بسیج کردیم.

 

سلامی گفت: متأسفانه زمان دقیق تأخیر نیز به خود ما اعلام نمی شد که فقط می توانستیم به زائرین بگوییم، تأخیر دارد و همین موضوع باعث ناراحتی برخی از زائران شد.

 

وی با بیان اینکه رفع نقص فنی توسط تعمیرکار عنوان می شود خاطر نشان کرد: متأسفانه هواپیمای دیگری نیز نبوده است که جایگزین گردد.

منبع : خاورستان