بیرجند- مردم شیعه و سنی خراسان جنوبی با حضور گسترده و باشکوه خود، در جشن انقلاب به صحنه آمده‌اند تا نشان دهند که در تمامی عرصه‌ها حامی انقلاب اسلامی هستند و خار چشم دشمنان می شوند.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: همزمان با سراسر کشور مردم استان خراسان جنوبی شیعه و سنی با حضور باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن به ندای رهبر خود لبیک گفتند و امروز به میدان آمدند تا فریاد انزجار از ظالمان دنیا را سر دهند.

راهپیمایی امروز در بیرجند از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه از میدان امام خمینی (ره) آغاز و سپس راهپیمایان به سمت میدان ابوذر- خیابان ارتش و سپس خیابان پاسداران به سمت میدان قدس در حال حرکت هستند.

دانش‌آموزان، دانشجویان، بازاریان، ورزشکاران، اصناف، عشایر، مسئولان دستگاه‌های مختلف اجرایی، نیروهای نظامی و انتظامی و آحاد مختلف مردم امروز با حضور خود در صحنه افتخاری دیگر بر تاریخ غیرت و ولایتمداری خراسان جنوبی ثبت خواهند کرد.

 در شهرستان‌های استان از جمله شهرستان درمیان نیز علمای اهل تشیع و تسنن با شعار مرگ بر آمریکا ضمن اعلام انزجار از ایادی استکبار حمایت خود را از آرمان های انقلاب و نظام اسلامی اعلام کردند.

اجرای سرود ۱۳۵۷ نفری دانش‌آموزان در جشن انقلاب

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه هدف اصلی انقلاب استکبارستیزی و مبارزه با طاغوت بوده است، در گفتگو با مهر بیان کرد: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نظام را در برابر نقشه‌های شوم بیگانگان، بیمه می‌کند.

حجت‌الاسلام مرتضی ابراهیم‌زاده با اشاره به اینکه هدف اصلی انقلاب اسلامی ایران، هدفی جهانی است، ادامه داد: کسانی که در انقلاب حضور داشتند باید خاطرات خود را به نسل های دیگر انتقال دهند.

وی از توزیع ۲۲ هزار پرچم جمهوری اسلامی ایران در جمع راهپیمایان خبر داد و افزود: ۴۰ پوستر و ۷۰۰ بنر در سطح استان چاپ و توزیع شده است.

وی بیان داشت: سرود «به لاله در خون خفته» توسط ۱۳۵۷ دانش‌آموز بیرجندی در امروز در جمع راهپیمایان اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: نماینده ولی‌فقیه در اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی و رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن در بیرجند به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

حضور در راهپیمایی با هدف ایجاد همبستگی با نظام و رهبری است

مولوی سید احمد عبداللهی، امام‌جمعه اهل سنت اسدیه در گفتگو با مهر با بیان اینکه حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشانگر حمایت از انقلاب اسلامی است، افزود: انقلاب اسلامی ملت را از یوغ استعمار و ظالمان و زورگویان نجات داد.

 وی با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی تحول بنیادین در مسائل دینی، احکام، سیاست و اقتصاد کشور ایجاد شد؛ ادامه داد: انقلاب اسلامی نگذاشت مستکبران مانند برخی کشورها، در ایران جولان دهند و ناامنی ایجاد کنند.

 وی با تاکید بر اینکه مردم در مسیر انقلاب اسلامی همیشه حضور فعالی دارند، عنوان کرد: امنیت امروز کشور را مرهون انقلاب اسلامی هستیم چرا که نفس انقلاب اسلامی در تأمین امنیت نقش زیادی دارد.

 وی حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن را ارج‌گذاری به استقامت و پایمردی ملت ایران دانست و افزود: مردم ایران شیعه و سنی با حضور باشکوه خود پاسخ دندان‌شکن به دشمنان این نظام خواهند داد.

 وی با اشاره به‌ضرورت حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن برای ایجاد همبستگی با نظام و مقام معظم رهبری گفت: حضور علمای شیعه و اهل سنت کنار یکدیگر ضروری است و باید پررنگ‌تر شود.

 وی عنوان کرد: دشمن امروز به دنبال این است با ایجاد تفرقه بین مسلمانان فاصله ایجاد کند و از بیداری اسلامی و توسعه انقلاب اسلامی جلوگیری کند.

وحدت بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی

فرماندار درمیان نیز مردمی‌بودن و اتحاد را از ارزش‌های انقلاب اسلامی دانست و به مهر گفت: انقلاب اسلامی ایران در سایه وحدت و همدلی مردم و با رهنمودهای امام (ره) به پیروزی رسید.

 محمد بشیری زاده با بیان اینکه امنیت امروز جمهوری اسلامی ایران در سایه حضور رهبر فرزانه انقلاب است، عنوان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران بین کشورهای دنیا سربلند است.

 وی وحدت را مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران ذکر کرد و افزود: همدلی و هم‌زبانی شیعه و سنی عامل پیشرفت، آبادانی و موفقیت های جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه وحدت شیعه و سنی در استان خراسان جنوبی و از جمله شهرستان درمیان مثال‌زدنی است، عنوان کرد: حضور همه مردم در این راهپیمایی نشان می‌دهد که ملت از هر نژاد و مذهب و قومیت، دوستدار نظام اسلامی هستند و با مشت های محکم به دشمنان نشان می‌دهند که نقشه‌ها و توطئه‌های آنان بی‌نتیجه خواهد بود.

 وی تصریح کرد: با ایده، رفتار و اخلاقمان، انقلاب اسلامی را به دنیا صادر می‌کنیم.

اتحاد و همبستگی ملت ایران خار چشم دشمنان می‌شود

یک شهروند درمیانی در گفت و گو با مهر بیان کرد: نظام اسلامی متعلق به همه مردم است و همواره از این نظام و انقلاب دفاع می‌کنیم.

محمد خسروی افزود: همواره در دفاع از نظام اسلامی آماده هستیم و هیچ زمانی از پشتیبانی از نظام عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

وی افزود: امروز نظام اسلامی در اوج عزت و اقتدار قرار دارد و بحمدالله روز به‌روز شاهد اقتدار بیشتر نظام هستیم.

دیگر شهروند درمیانی می‌گوید: راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان‌دهنده وحدت و همبستگی ملتی است که برای رسیدن به آرمان های خود جان در طبق اخلاص گذاشته است.

حسنی ادامه داد: مردم شیعه و سنی درمیان در سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با حضور گسترده خود در راهپیمایی به دشمنان نشان می‌دهند که همواره پشتیبان نظام و انقلاب هستند.

معصومه محمودی از بانوان شهرستان مرزی درمیان با بیان اینکه امروز همه دشمنان ایران اسلامی به دنبال کمرنگ جلوه دادن حضور گسترده مردم در صحنه‌های مختلف از جمله راهپیمایی ۲۲ بهمن هستند، می‌گوید: قاطعانه به آنان اعلام می‌کنیم که ملت بزرگ و همیشه در صحنه ایران به تبعیت از رهبر معظم انقلاب هر سال پرشور تر از گذشته حماسه‌آفرینی می‌کند.

حبیب‌الله داوودی دیگر شهروند درمیانی هم گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان‌دهنده انسجام و وحدت مردم شیعه و سنی شهرستان است.

وی افزود: ما امسال نیز همچون سال‌های گذشته در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت خواهیم کرد تا اتحاد و همبستگی‌مان خاری در چشم دشمنان ایران اسلامی باشد.

مردم مرزدار شیعه و سنی شهرستان درمیان زودتر از ساعات اعلام‌شده در مسیرها و نقاط مشخص‌شده حضور یافتند و لحظه‌به‌لحظه بر شمار جمعیت نیز افزوده می‌شود.

همه آمده‌اند تا به ایادی استکبار گوشزد کنند ما با حضور گسترده خود در این مراسم بار دیگر با امام راحل و شهدای این مرزوبوم پیمان می‌بندیم که با تبعیت کامل از ولی‌فقیه زمان و حفظ و تقویت روحیه استکبارستیزی با همه توان در راه تحقق آرمان‌ها و اهداف اسلامی حرکت می‌کنیم.