بشیری زاده/فرماندار درمیانبیرجند- فرماندار درمیان گفت: تعداد ۶۰۰ نفر از عوامل اجرایی، محافظان و ناظران بر امر برگزاری انتخابات سال جاری در شهرستان درمیان نظارت می‌کنند.محمد بشیری زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از تشکیل هیئت اجرایی برگزاری انتخابات شهرستان، از بین ۳۰ نفر کاندید هشت نفر به‌عنوان هیئت اجرایی انتخاب شدند.

وی با اشاره به پیش‌بینی ۴۰ صندوق رأی در شهرستان درمیان برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: از این تعداد ۱۰ شعبه در مناطق شهری پیش‌بینی‌شده است.

به گفته وی از این تعداد شش مورد به‌عنوان صندوق اخذ رأی ثابت شهری و چهار صندوق نیز به‌عنوان صندوق سیار خواهند بود.

پیش‌بینی ۳۰ صندوق اخذ رأی در مناطق روستایی

فرماندار درمیان اضافه کرد: همچنین تعداد ۳۰ صندوق برای مناطق روستایی شهرستان پیش‌بینی‌شده که از این تعداد چهار صندوق ثابت و ۲۶ مورد سیار خواهد بود.

بشیری زاده بابیان اینکه با توجه به قانون انتخابات برای هر شعبه پنج نفر به‌عنوان اعضای شعبه انتخاب می‌شود، عنوان داشت: در همین راستا در انتخابات امسال ۲۰۰ نفر به‌عنوان اعضا شعبه اخذ رأی را انجام خواهند داد.

فرماندار درمیان همچنین از حضور ۴۰ نفر به‌عنوان بازرس بر سر صندوق‌های اخذ رأی شهرستان خبر داد و گفت: علاوه بر این برای هر صندوق سه نفر به‌عنوان محافظ در نظر گرفته‌شده است.

۱۶۰ ناظر شورای نگهبان بر امر انتخابات شهرستان نظارت می‌کنند

بشیری زاده ادامه داد: در کنار همه این عوامل بر سر هر صندوق اخذ رأی چهار نفر به‌عنوان ناظر شورای نگهبان حضور دارند که درمجموع ۱۶۰ نفر از ناظران شورای نگهبان بر امر انتخابات شهرستان نظارت خواهند کرد.

وی بیان داشت: درمجموع تعداد ۶۰۰ نفر از عوامل اجرایی، محافظان و ناظران بر امر برگزاری انتخابات امسال در شهرستان درمیان نظارت می‌کنند.

فرماندار درمیان بابیان اینکه شهرستان درمیان دارای سه بخش است، عنوان داشت: مسئولیت برگزاری انتخابات در بخش مرکزی بر عهده فرمانداری و در بخش قهستان و گزیک نیز بر عهده بخشداری‌ها خواهد بود.

بشیری زاده از پیش‌بینی شرکت ۹۰ درصد مردم شهرستان درمیان در انتخابات امسال خبر داد و افزود: با توجه به مرزی بودن شهرستان درمیان و وجود مذاهب شیعه و سنی در این شهرستان پیگیری می‌شود که مردم بیشترین حضور را در انتخابات امسال داشته باشند.

منبع : مهر