فرهنگ بالا عامل تمایل روحانیان غیر بومی برای همراهی با زائران استان است

فرهنگ بالای زائران خراسان جنوبی باعث تمایل دوچندان روحانیان دیگر استان ها برای همراهی با زائران این استان شده است.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان در همایش عتبات عالیات فردوس با بیان این مطلب گفت: مدیران حج و زیارت و زائران خراسان جنوبی از بهترین مدیران و زائران هستند و این موضوع ثابت شده است.

حجت الاسلام«اوحدی» با تاکید بر این که بحث بی حجابی و بدحجابی در زائران خراسان جنوبی وجود ندارد با هشدار به زائران گفت: مراقب باشید عده ای در عراق قصد دارند شما را از هدف اصلی که زیارت است بازدارند و بر همین اساس مراکزی را که به هیچ وجه مبنای روایی ندارد به عنوان زیارتگاه برای خالی کردن جیب زائران ایرانی معرفی کرده اند و زائران ایرانی را در این گونه مراکز سرگرم می کنند.وی تصریح کرد: رفتن به برخی اماکن زیارتی و کوچه های کم عرض و اتاق های کوچک که برادران و خواهران به صورت مختلط از آن مکان ها بازدید می کنند و به دلیل کمبود فضا با یکدیگر برخورد دارند گناه آلود است و زائران باید مراقب باشند که برخی از اعمال باعث نشود ثواب زیارت آن ها هم بر باد رود. به گفته وی، دعا در بارگاه امام حسین(ع) به طور قطع به اجابت مقرون است و زائران سعی کنند بیشتر وقت خود را در حرم امام حسین(ع) بگذرانند.

مدیر حج و زیارت استان هم در این همایش تشرف زائران به عتبات عالیات را مرهون جانفشانی شهدا دانست و گفت: همه ما مدیون شهدا هستیم و اگر ما می توانیم به کربلا و اعتاب مقدسه در عراق مشرف شویم به خاطر ایثارگری های شهدا در 8 سال دفاع مقدس است.

«نوفرستی» خدمت به زائران را اولویت کاری این مدیریت عنوان و اضافه کرد: باید خدماتی از سوی نظام جمهوری اسلامی ایران به زائران ارائه شود در مقابل برخی خدمات هم از جانب دولت عراق به زائران تعلق می گیرد ولی به واسطه مشکلاتی که گریبانگیر دولت عراق شده است شاید نتواند به طور کامل خدمات ارائه کند بنابراین ما باید به عشق امیرالمومنین علی(ع) و حضرت اباعبدا...الحسین(ع) با آن ها همکاری کنیم.