مهمترین محورهای گفتگوی ابوالفضل نوفرستی با «نسیم» به شرح زیر است:

-در انتخابات پیش‌رو باید از مباحثی چون دروغ و جوسازی‌های این چنینی به جد جلوگیری شود تا این انتخابات در یک فضای سالم و کاملا باشکوه برگزار شود.
-مهمترین نقشی که امروز نه تنها بسیج بلکه همه دلسوزان انقلاب و نظام باید به آن توجه کنند حضور حداکثری در انتخابات است.
-بحث جناح‌های سیاسی جزء مسائل فرعی انتخابات است که در آن اختلاف نظر فراوان است.
-ملت ایران نشان داده‌اند که در جایی که مسائل اصلی نظام مطرح است از جان و دل مایه می‌گذارند.
-در جمهوری اسلامی ایران مردم برای تشکیل حکومت با تقدیم هزاران شهید هزینه کرده‌اند لذا این مردم با حفظ اصول برای از بین بردن فتنه‌ها آماده هستند.
-اصل فتنه در خارج از کشور ساماندهی و برنامه‌ریزی می‌شود و پیش‌بینی می‌شود که دشمنان در انتخابات پیش‌رو هم به دنبال توطئه باشند و آرامش فضای انتخابات را برهم بزنند، تا کاری کنند که مردم حضور کمرنگی در انتخابات داشته باشند.
-همت کاندیداها در انتخابات پیش‌رو باید بر حفظ عزت و حرکت کشور و در جهت اهداف انقلاب باشد و افرادی باید سر کار بیایند که همت آنها به منجر به اقتدار بیش از گذشته ایران اسلامی در منطقه باشد.
-مردم ایران مردمی هستند که به موقع وظیفه‌شناسی را به نحو بسیار خوبی انجام داده‌اند و در حال حاضر هم شکی نیست که مردم انتخابات را از خیلی از دیگران بهتر تشخیص می‌دهند.
-در این راستا رسانه‌ها نیز باید با نقش آفرینی وظیفه خودشان را به درستی انجام دهند و با همکاری مردم در روز برگزاری انتخابات حماسه‌ای را به نفع نظام و انقلاب، شهداء و ارزش‌های اسلامی رقم بزنند.
-مردم خراسان جنوبی تاکنون در عرصه‌های مختلف و سرنوشت‌ساز حضور منسجم و حداکثری داشته‌اند و در صحنه انتخابات همواره از جمله استان‌های برتر بوده‌اند و با توجه به انتظاری که از این مردم فهیم و آگاه هست باید در صحنه انتخابات پیش‌رو در این سال حماسه‌ای را که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است در خراسان جنوبی خلق کنند.